25 december 2017, op naar Atina 🇬🇷

25 december 2017 - Athene, Griekenland

Hi allemaal,

Dat is alweer een tijdje geleden dat ik op mijn blog heb geschreven. Na Maleisië heb ik nog een trip naar Istanbul gehad maar daar heb ik niet meer over geschreven omdat ik daar zo vaak kom. Hmmm, misschien moet ik er dan juist eens over schrijven, met indsiderstips en zo.

Maar goed, we zijn nu, zoals de titel ook aangeeft, in Athene voor een citytrip van vijf nachten. Ik had er zooooo een zin in. Lekker met Arda ronddwalen in een onbekende stad, een nieuwe cultuur ontdekken en echt tijd met elkaar doorbrengen. Vanochtend vertrokken we om 9 uur vanuit Utrecht richting Schiphol. Allemaal heel relaxt en netjes op tijd. We vlogen met Aegean airlines. Echt een aanrader! Ze waren op tijd, het eten was lekker, het personeel aardig en een heerlijk ruim vliegtuig. We hebben het supergezellig gehad met Arda. Al lachend, duwend en trekkend zijn we in Athene aangekomen:) Op het vliegveld moesten we de metro nemen naar ons hotel wat ook prima ging. Om 18:00 uur waren we in ons hotel. Ook weer een heel leuk en ruim hotel! We waren moe en wilden alleen de omgeving verkennen vandaag en iets eten. We verblijven precies in het toeristische hart van Athene, heel handig. We zijn dus direct het Syntagmaplein opgegaan en rondgekeken. Het was druukkkkk, maar wel een gezellige drukte. Overal verkopers met maiskolven, kastanjes, toetjes. Net Turkije vonden we. Het voelde ook heel vertrouwd omdat het zo op Turkije lijkt. De eerste dag hebben we tijdens vakanties nooit succes met eten omdat we moe zijn, nog niet weten waar we moeten eten, geen zin hebben in zoeken etc. etc. Dus hebben we vandaag bij die vieze kiptwnt gegeten. Ik alleen patat en Arda mocht echt alleen deze ene keer ook chickenwings erbij. Ik weet dat dit geen eten is maar vooral trash maar goed. Vanaf morgen gaan we lekker en goed eten. Ik heb bv voor morgenavond gereserveerd bij een vegetarisch restaurant dat Avocado heet. Het menu zag er heerlijk uit en alles is biologisch. Ik ben benieuwd. Na Syntagmaplein zijn we de Ermoustraat opgegaan. Overal waren er straatartiesten en eten, veel gezelligheid dus. Na het wandelen hier zijn we maar naar ons hotel gegaan. We gaan lekker uitrusten zodat we er morgen goed tegenaan kunnen. Ik hoop dat jullie de komende dagen mee zullen lezen. Ik ben sowieso van plan om elke avond te schrijven. Kalinigta allemaal🇬🇷