Afscheid van Borneo, hallo nieuwe avonturen

20 juli 2017 - Kota Bahru, Maleisië

Vanochtend werden we wakker op Borneo en gaan zo naar bed in Kota Bharu op het vaste land. Vanochtend werd ik zooo leuk wakker. Ik opende mijn ogen en keek direct uit het raam. En wat zag ik? Aapjes die om ons huisje aan het slingeren waren. Gelijk Arda wakker gemaakt en het balkon opgegaan. Zoooo gaaf om met wilde dieren om je heen wakker te worden. Ik zou best wel Tarzan willen zijn, mijn nieuwe ultieme droom. Dan maak ik vrienden met de dieren in de jungle en zien zij mij als één van hen. Lijkt me echt heel gaaf, weg bij al die ingewikkelde mensen en lekker straight met de dieren leven. Maar goed, dat kan nu nog niet dus moet ik het met de aapjes om ons huisje doen. Na het ontbijt was het helaas tijd om te verkassen. Ik vond het hier heerlijk maar Arda zei dat hij hier niet heel lang had willen blijven omdat hij het toch wel erg spannend vond met al die slangen en insecten en zo. Na een zeer vervelende vlucht kwamen we aan in Kota Bharu. Met de taxi gingen we richting Pasir Belanda, ons plekje voor vier dagen. De kampung is echt in the middle of nowhere. Het ligt precies midden in een Maleisisch dorpje. Heel erg gezellig en leuk ingericht met allemaal kleine huisjes waarin de gasten verblijven. We hebben vandaag een beetje de kampung verkend. Arda heeft gezwommen in het minibadje, daarna hebben we een beetje uitgerust en tot slot hebben we gegeten(Deze zin lijkt op de zinnen die mijn cursisten moeten maken met signaalwoorden,ten eerste,toen,daarna, tot slot:))) ) Het avondeten was bij de buren. Het is gewoon bij iemand thuis dus. In de tuin hebben ze een paar stoeltjes en tafels neergezet en wij eten dan mee met wat de pot schaft! Echt een heel leuk idee.Verrassend lekkere huisgerechten voor ons en inkomsten voor de locals hier. Nu liggen we in bed uit te rusten en gaan zo slapen. Morgen gaan Arda en ik een fietstour maken en mijn moeder gaat zich lekker vermaken in de kampung. Tot later allemaal.