De Akropolis

27 december 2017 - Athene, Griekenland

Wat een prachtige dag vandaag weer! Het weer is heerlijk en vandaag was het helemaal lekker. We hadden het te warm met onze jassen en hebben dus een groot deel van de dag zonder jassen rondgelopen. De zon doet me zo goed. Ik voel me veel fijner, optimistischer en gelukkiger. Was het in Nederland ook maar zulk weer altijd. Vanochtend begonnen we met een trip naar de Akropolis. Ik had een speurtochtboekje voor Arda gekocht in Nederland. Met behulp van dat boekje hebben we de Akropolis beklommen. We waren vroeg dus er was nog geen rij. Toen we weggingen, zagen we echt een heel lange rij. We hebben geluk gehad. De Akropolis was met 1 woord fantastisch! Het theater, de tempels van Athene en Nike, gewoon alles. Het was zo gaaf om er rond te lopen. Je loopt rond op plekken waar eeuwen terug mensen hebben rondgelopen die iets hebben betekend voor de beschaving. Heel indrukwekkend. Hierna zijn we ook de heuvel Areopaag opgeklommen. Arda heeft daar tussen de rotsen gelegen en relaxt :))) Ik heb er ook uitgerust, op een rots precies tegenover de Parthenon, zoooo mooi. Na Aeropaag zijn we naar de wijk Gazi gegaan. Het zou hier heel gezellig zijn met eettentjes en een festival genaamd ‘Christmas factory’. Christmas factory sloeg echt nergens op. Stelletje afzetters. Moest je 6 euro betalen voor de entree en dan kwam je in het park, moest je alsnog voor alles betalen. Nee, wij vonden het geen succes. We hebben in Gazi nog heel lekker gegeten. Het valt me op dat het moeilijk is om vegetarisch lekker te eten. Je komt dan snel uit bij een tosti, patat of pizza. Ik eet dan ook ongezonder dan normaal helaas. Na Gazi zijn we lopend naar Monastiraki gegaan. We kwamen nog de vlooienmarkt tegen maar daar was niet veel te halen. We waren best moe en besloten dus even naar ons hotel te gaan. In ben daar in slaap gevallen :))) Maar was wel lekker hoor, een dutje. Na mijn dutje zijn we weer de straat opgegaan. We hebben gewandeld in de Ermoustraat, Flea market en rondom onze wijk. We hebben ergens bij een bakkerij ons avondeten gegeten, borek en daarna een toetje. Ik heb echt maagkrampen van het eten:) Het is allemaal vreselijk zwaar en ik ben dat niet gewend. Ik heb mezelf voorgenomen om morgen voorzichtiger te zijn. Morgen gaat het misschien regenen dus hebben we musea op het programma staan. Leukkkkkk, vooral het Akropolismuseum. Kalinigta

1. Wendy de Vrede en Bert:
    28 december 2017
    Hee wat leuk om dit te lezen vanuit Sri Lanka. Geniet er lekker van! Mooie plek daar. Groetjes van Claire aan Arda. En van Bert en Wendy (ken je ons nog van visite Yadigar?)
  2. Ayse:
    28 december 2017
    Wat superleuk dat je meeleest op onze blog! Natuurlijk herinner ik jullie nog! Het is hier heerlijk maaf Sri Lanka is ook vast perfect. Zou ik nogmaals jullie blo mogen? Ik heb ernaar gekeken maar ben het adres helaas kwijt :( Veel plezier in Sri Lanka!