Het Akropolismuseum

28 december 2017 - Athene, Griekenland

Ik blijf het herhalen maar het was wederom een heerlijke dag. Met Arda samen is het sowieso altijd leuk en gezellig. Af en toen krijg ik een puberuitlating naar mijn hoofd ‘boeien’ maar het is echt heel goed te doen:))) Hij is zo een lieverd en zo een leuk reismaatje. Maar goed, jullie lezen dit stuk niet om te horen wat een geweldig kind ik heb :)) Vandaag begonnen we met het Akropolismuseum. Ik had weer een speurtocht voor Arda die we samen hebben gedaan. Het was echt heel leerzaam en nuttig. Dit museum is echt een aanrader met oudere kinderen. Na het museum hebben we in een heel leuk tentje in de buurt gegeten. De wijk eromheen zag er supergezellig uit waardoor we er lekker hebben gewandeld. We zijn een park in geweest waar overal oude ruines stonden. Dit waren ruines van de wijken die er vroeger hebben gestaan. Helaas weet ik niet hoe het park heet maar het is achter de Akropolis. Ik zou iedereen aanraden om er een wandeling te maken. Hierna zijn we richting de Akropolis gegaan omdat Arda weer de Aeropaag wilde beklimmen. Volgens Arda is het de perfecte locatie om te freerunnen :) Arda heeft de heuvel beklommen en ik heb heerlijk tegenover de Akropolis gezeten en uitgerust. Toen we weer richting de stad gingen, kwamen we een meneer tegen die blokfluit aan het spelen was en allemaal katten om zich heen had. Bleek dat het straatkatten waren en hij ze verzorgde. Als de katten de blokfluit horen, komen ze gelijk naar de meneer blijkt. Was een heel lieve en bijzondere man. Toen we weg wilden, vroeg hij of we stokjes wilden trekken. Op die stokjes stonden wijsheden. Ik trok een stok waarop stond dat ik moest mediteren en dat dan alles goed kwam en bij Arda stond dat hij altijd eerlijk naar zichzelf toe moest zijn en dat hij dan succesvol zou zijn. Mooie wensen! Hierna hebben we nog lekker gedwaald in de wijkjes om ten slotte weer uit te komen in ons lievelingswijkje Plaka. We hebben nog een beetje gewinkeld, olijven en zo gekocht. Hierna zijn we naar het hotel geweest om onze gekochte spullen achter te laten want het werd best wel zwaar allemaal. Na een korte tussenstop gingen we op zoek naar een leuk plekje om te eten. Het regende vanavond voor het eerst maar dat deerde niet (of weinig zullen we maar zeggen). We vonden ergens een Pasta shop (recommended by Tripadvisor) waar we gingen eten. Het was echt heerlijk. Daarna hebben we de hele avond in Plaka en Monastiraki geslenterd. We hebben bij Meliartos ook nog een toetje gehaald. Vanaf overmorgen moet ik echt weer gaan afkicken. We wilden nog eens naar de wachtwissing bij het parlement kijken maar helaas ging dat niet door vanwege de regen. We hebben daar wel gezellig gekletst met een lieve opa genaamd Nicolas. Hij is in de jaren 60 als immigrant naar Australië verhuisd en was nu op vakantie in Griekenland. Zo leuk om met onbekende mensen te praten. Nu zitten we moe maar voldaan in ons hotel. Morgen onze laatste dag helaas, dan zit deze trip er alweer op. Maar in mei gaan we als het goed is nog een stedentrip doen en anders spreek ik jullie sowieso in augustus :) Kalinigta