In Chiang Mai

15 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Na een fijne vlucht met Thai smile airways kwamen we vandaag aan in Chiang Mai. We hebben een hotel midden in het stadscentrum. Heel makkelijk dus. Ons hotel is erg leuk (Bed Phrasingh) alleen jammer van die vreselijk irritante gekko's. Die lopen hier de hele dag op de muren. Iyyyy, gek worden we ervan. En de ratten zijn hier op straat ook een veel voorkomend verschijnsel. Katten in Nederland, Ratten in Chiang Mai zeg maar.

We hebben vandaag de tempel Wat Phra Sing bezocht. Onze eerste tempel in Thailand.  Monniken waren toevallig net bezig met een gebed. Toen ik de tempel binnen wilde stappen, zei ik onbewust direct 'Bismillah' :))) De monniken zijn wel streng hoor. Er liepen twee toeristen met hotpants!! de tempel binnen en ze werden er net niet uitgeschopt door een monnik. De monnik had absoluut gelijk. Er hangen megagrote borden met kledingvoorschriften. Dan ben je echt een aso als je met hotpants naar binnen loopt. Arda had een petje op. Hij moest hem afdoen.

Na de tempel zijn we naar een massagesalon geweest. De masseuse van Arda was net Sponge Bob. Ze bleef maar lachen:) En Arda moest ook lachen omdat zijn voeten werden gemasseerd en dat kietelde blijkbaar. Ook onze nek,rug en hoofden zijn gemasseerd. We zijn een soort van gemarteld. Maar het was echt heerlijk en erg lachen met die Sponge Bob dame.

Na het avondeten heeft Arda nog heel even gezwommen en nu is het slaaptijd. Voor morgen hebben een een tour geboekt naar Inthanon national park. Dat duurt de hele dag. De hele dag in een bus vol met Chinezen heb ik mij laten vertellen. We gaan watervallen, tempels en verschillende dorpjes bezoeken. Ik ga zo ook foto's zetten op de site. Doei doeiii