Dag 5, basketbalwedstrijdddd

2 januari 2017 - New York City, Verenigde Staten

Wat een gave dag vandaag weerrrr!!!! In de avond zijn we naar een basketbalwedstrijd geweest maar daar vertel ik straks meer over.

We begonnen onze dag vandaag bij Rockefeller center. We hebben daar de Top of the rock tour gedaan. Dat is het beklimmen van de Rockefeller center. Beklimmen klinkt zo sportief, je zat gewoon in een lift en was binnen 45 sec. boven. Maar de lift was heel gaaf. Donker en dan allemaal kleine lichtjes terwijl je omhoog zoeft. Helemaal boven hadden we een adembenemd uitzicht over Manhattan met Central Park als middelpunt. Voor de Rockefeller center staat de reuze kerstboom die ook in Home Alone te zien is ( waar ze dat zielige liedje draaien terwijl Kevin en zijn mama elkaar weer terugzien. We bleven dat liedje zingen vandaag:) ) We hebben daar wat foto's genomen en van daar naar een legowinkel in de buurt geweest. Was echt een feestje voor Arda. Ik mocht erbij staan en toekijken :)

Hierna hebben we gegeten in een Turks restaurant. Het was echt heel lekker en weer eens wat anders dan alle vette hap hier. Echt, ik snap niet hoe Amerikanen zich voeden. Alles is zo vet, zo groot en zo ongezond. Ik smacht naar fruit en groente, niet normaal. Tijdens de basketbalwedstrijd ook, kocht je popcorn was het de hele avond gratis bijvullen! En de nacho's, met saus natuurlijk, die erin ging pffff, ik schrok me rot serieus. Maar goed, terug op de middag.

Na onze lunch in het Turkse restaurant gingen we naar Grand Central. Wauw, wat een prachtig gebouw zeg. We hebben daar rondgeslenterd en besloten daarna buiten ook nog te slenteren. We waren een half uur verder totdat we merkten dat we gewoon een rondje om grand central hadden gelopen. Na deze nuttige wandeling zijn we richting hotel gegaan om een beetje uit te rusten. We hadden immers nog een avond te gaan:) Om half 7 vertrokken we met de yellow cab (ja, heel stoer om te zeggen:) ) naar Brooklyn. Wat is Brooklyn gezellig en levendig zeg. We kwamen een Target tegen, dit is een warenhuis, waar Arda heel graag in wilde. Dit hebben we gedaan. Daarna liepen we richting Barclays center waar Utah Jazz tegen Brooklyn Nets zou spelen. Wij waren voor Brooklyn Nets. Het enige wat ik kan zeggen is; Owww Mijn God, wat een ervaring! Het was heel druk en erg gezellig. Toen we op onze plaatsen zaten, begon eerst het volkslied, gezongen door een aantrekkelijke zangeres met een soulstem, iedereen werd emotioneel en begon heel hard te roepen en applaudiseren. Toen zat ik al verbaasd om mij heen te kijken, what's going oonnn:) Tijdens het volkslied kwamen er ook soldaten en zo op het veld, echt bizar. Daarna keam er nog een sergeant het veld op. Hij had in Irak gediend en werd als held onthaald. Tijdens een basketbalwedstrijd:)) Toen dit allemaal was afgelopen, kwamen de cheerleaders. Ook weer een verhaal apart:) Tijdens de sets werden er spellen als "Welke toeschouwer kan tien keer de bal in het net gooien" gespeeld. Verder werden er t-shirts de tribune ingegooid:) Was geen sport maar puur entertainment. Echt zooooo gaaf om mee te maken. Ik raad dit echt iedereen aan die ooit naar NY gaat. Om 22:15 waren we weer in ins hotel. Het was echt een superleuke dag. Morgen onze laatste hele dag in NYC:( Overmorgen vliegen we terug. Oewww, ik ben nog iets vergeten te vertellen. Ik liep heel blij met mijn I love NY trui rond in het stadion toen een man naar me toe kwam en zei:"You're a tourist right?" Ik zei ja en toen vroeg hij mij waar ik vandaan kwam. Toen ik zei dat ik uit Nederland kwam, vroeg hij mij of dat een stad is in Engeland hahahaaaa. Toen ik zei dat het een land was, vroeg hij weer of het dan een stad in Australië was. Echt, serieus, hij was bloedserieus. Dus ik uitleggen dat we buren zijn met Duitsland bla bla bla, begon hij het een beetje te begrijpen. Toen ik toevoegde dat Amsterdam de hoofdstad is, zei hij dat hij wek van Amsterdam had gehoord :)))) Ik had weleens gehoord dat Amerikanen Nederland niet kennen maar ik dacht dat het overdreven was. Ik heb nog lange tijd verbaasd staan kijken naar de man :)))