Een dagje met mijn Maleisische vriendinnetjes:))

22 juli 2017 - Kota Bharu, Maleisië

Vandaag was weer een heerlijke dag. Ik heb een dagje met twee locals doorgebracht. Hoe ik die heb gevonden zal ik jullie vertellen. Ik ben vrij actief op instagram en volg veel medereizigers en zij volgen mij. Toen iemand op instagram zag dat ik dit jaar naar Maleisië zou gaan, voegde ze me toe. Na wat heen en weer gechat te hebben, zijn we vrienden geworden. We hebben telefoonnummers uitgewisseld en afgesproken dat we in Maleisië elkaar zouden ontmoeten. Nooit gedacht dat we het echt zouden doen. Ze kwam met haar vriendin vanuit een stad hier 2 uur vandaan. Ze haalden me op met de auto en leidden me rond in Kota Bharu. Eerst zijn we naar de grootste overdekte markt van hier geweest. My God, al die kleuren, echt prachtig. Omdat zij locals zijn, konden ze met iedereen makkelijk praten en zo kon ik van alles proeven. Ik werd er helemaal misselijk van:) Maar al het fruit en zoetigheden waren zooo heerlijk. Behalve durian dan, dat was echt smerig (sorry Allah). Na de markt zijn we naar een shoppingmall geweest en een beetje geslenterd en iets gegeten. Trouwens ik ben vergeten te vertellen dat we nog voor de markt zijn gaan ontbijten. Het was een plekje waar alleen locals komen en veel beroemdheden blijken alleen voor het ontbijt daar te komen omdat het heel lekker is. Het is geen chique tent hoor, heel basic met plastic stoeltjes en zo. We aten een stuk heel dik brood waar ze ei op hadden gebroken en de zijkanten waren gesmeerd met iets zoetigs. Het was echt te veel voor me maar heb het toch opgegeten. Erbij heb ik TehTarik gedronken. Dat is een locaal drankje. Rond 16:00 hebben ze me teruggebracht naar mijn kampong. Het was echt zo leuk om ze te ontmoeten en om met echte Maleisiërs de stad in te gaan. Ah, ook zo lief, ik mocht echt helemaal niets betalen en ze hebben zoveel voor me gekocht. Heel lief. Ik heb ze uitgenodigd naar Nederland. Ik hoop echt dat ze komen. Ik ga dit vaker doen, actief vrienden maken uit alle uithoeken van de wereld. Het is zo gaaf om alles vanuit hun ogen te zien. En zij kunnen dan bij mij terecht in Nederland. Leuk leuk. Arda en mijn moeder hebben ondertussen een batik workshop gedaan. Dat blijkt ook geslaagd te zijn geweest. Arda heeft ook heel veel gezwommen. Hij heeft weer, een terugkerende traditie,uitslag op zijn lichaam door het zwemmen. In de avond hebben we weer bij de buren gegeten (hartje hartje hartje). Na het eten hebben Arda en ik een beetje gebadmintond en nu gaan we uitrusten en slapen.

1. Birgit:
    22 juli 2017
    Ayse die brood eet!? Je moet op vakantie zijn :-))
    Wat interessant met locals in contact te komen- niet iedereendoet dat zo makkelijk zoals jij!
  2. Ayse:
    22 juli 2017
    Jaaa, brood, rijst, van alles eigenlijk. Het lijkt er niet op dat ik ben aangekomen(dat hoop ik i. ieder geval) :)) Ik heb de hele tijd honger hier, ik weet niet wat het is:))) Jaaaa, Maleisiërs zijn zooo leuk.