Ditjes en datjes

26 juli 2016 - Phuket, Thailand

Vandaag hebben we 'maar' vier uur gezwommen vanwege Arda's allergie. Verder hebben we heel weinig gedaan. Zonnen, eten, het dorp in en lekker op onze kamer (waar het lekker koel is dankzij de AC) uitgerust.

We beginnen hier vaste plekjes te krijgen waar we graag komen. Ten eerste de 7/11. Dit is een supermarkt die je op elke hoek in Thailand kunt vinden. Ze verkopen er van alles; van poncho's tot snacks. Het is dagelijks prik geworden om er langs te gaan om lekkere dingen te halen voor de avond. Verder hebben we een leuk restaurantje ontdekt dat Dirham heet. Het is er niet erg sfeervol, maar het eten is goddelijk. Tot slot hebben we een ijssalon waar we ons dagelijkse ijsje halen. Vandaag kregen we bij deze ijssalon een klein cadeautje; twee miniflesjes met koffiebonen erin. Zo lief van ze. En ze wilden ook een foto van ons. Morgen gaan we bij ze langs om een nijntje gelukspoppetje te geven. Die gelukspoppetjes zijn goed van pas gekomen. Het is erg leuk om ze uit te delen als aandenken.

Het dorpje waar wij op dit moment verblijven is een Moslimdorp. Je hebt geen tempel maar wel een moskee. We horen vijf keer per dag de ezan (oproep tot gebed). Het is grappig om te zien hoe ze reageren zodra ze mijn naam horen "Aaahh Aishaaa, you Moslim, selamunaleykum" :) Ik kan het niet geloven maar ik heb nog geen enkele Turk gezien in Thailand:) Wat best bijzonder is want je komt overal en altijd Turken tegen. Nederlanders zijn we in Chiang Mai veel tegengekomen, maar in Phuket niet. Zoals julli lezen, doen we niet veel spectaculairs in Phuket. Nog even geduld, drie nachtjes, dan heb ik weer heel veel te vertellen.