KL

31 juli 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Was een heerlijke dag vandaag. Na het ontbijt vertrokken we direct naar het National museum. Ik vond het echt heel indrukwekkend. De verdiepingen waren verdeeld onder de hedendaagse Maleisië en de gekoloniseerde tijd. Het was heel gek en beschamend om er spullen te zien van het VOC. Die lieve Maleisiërs zijn jarenlang geterroriseerd door vooral de Europeanen, beginnende met Portugal en daarna Engeland en Nederland. Ook was er een verdieping met de Maleisiërs van nu en hun verschillende achtergronden. Het is heel bijzonder dat er zoveel nationaliteiten in relatief harmonie samen kunnen leven. Na het museum zijn Arda en mijn moeder in het hotel gaan zwemmen en ik heb een middagje voor mezelf uitgetrokken. Eerst heb ik een manicure en pedicure laten doen en daarna heb ik lekker gewinkeld. Ik heb nu in totaal drie paar schoenen gekocht. Zo lekker dat ik ze hier allemaal gewoon pas. Tegen de avond zijn we naar Central Market geweest. Lekker slenteren. Hierna hebben we ergens gegeten, ik Japans en mijn moeder en Arda subway:)) Ik snap er niets van, hoe kun je een plakkerig broodje verkiezen boven een heerlijk Japans gerecht?:) Na het avondeten is mama naar het hotel gegaan omdat ze moe was en hebben Arda en ik lekker al kletsend geslenterd. Onze gesprekjes zijn altijd zo gezellig en leuk. En verder heb ik tijdens het slenteren een paar jurkjes gekocht, joehhoeeee. Overmorgen gaan we terug naar Nederland. Ik ben blij dat we afronden in KL zodat de overgang minder groot is. Als ik direct van Borneo naar Nederland zou gaan, zou ik me kapot voelen, denk ik. Voor morgen hebben we geen plannen, want we kunnen niet kiezen:) We zijn gewoon te lui en hebben nergens anders meer zin in dan een beetje hangen ahahaa. Ik wil graag nog naar Melakka morgen maar ik weet niet of het er nog van komt. Een lekkere massage en in se buurt blijven klinkt ook aanlokkelijk.