De laatste avond in Maleisië :(

1 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

"mam kijk,kijk, mam, kijk, mam, kijk, maaammmm kijk." :)) Zo was het vandaag in het zwembad van ons hotel. Arda wilde heel graag showen wat hij allemaal kan en daar was non stop de aandacht van zijn moeder bij nodig :))) Het is wel duidelijk lijkt me, na het ontbijt zijn we direct het zwembad ingesprongen. Het zwembad is heel gaaf op het dak van het hotel.  Na het zwemmen hebben we even op onze kamer gezeten en zijn toen de stad ingegaan om iets te eten en om de lichtshow voor de Petronas twintowers te zien. Het was heel gezellig bij de lichtshow, iedereen zat om het water heen om met z'n allen de show te bezichtigen. Hierna zijn we lopend naar ons hotel gegaan, waarbij we toevallig langs de buurt Paviljon kwamen. Volgens mij heet die wijk niet zo maar omdat er een winkelcentrum is dat zo heet, noemt iedereen het hier Pavilljon. Het was er erg levendig en gezellig.
En zo is onze laatste nacht in Malesië geëindigd.
Ik merk dat het verdriet van het terugkeren nu echt begint te komen. Ik ben echt dankbaar dat ik deze reis heb kunnen maken maar helaas ben ik niet zo iemand die dan weer blij teruggaat naar huis. Ik huil in het vliegtuig en heb nog maanden heimwee naar het land waar ik ben geweest. Terwijl ik omgekeerd nooit heimwee heb naar Nederland en naar mijn huis. Ik heb ook altijd heel lang tijd nodig om te wennen aan Nederland. Ik heb nog niet ontdekt in welk land ik thuishoor, dat het Nederland of Turkije niet is, weet ik zeker. Al voelt Utrecht wel echt als mijn thuis. Je moet reizen om te ontdekken waar je thuishoort en dat is ook één van de redenen dat ik graag reis. Maar goed, morgen gaan we dus terug. Ik hoop echt dat het niet regent en het een beetje lekker weer is zodat ik makkelijker kan acclimatiseren.  En daarnaast ga ik ook nog eens zonder Arda terug. We hebben een stopover in Istanbul, waar de vader van Arda op hem wacht. Hij gaat daar nog twee weken vakantie vieren met zijn vader.
Ik schrijf morgen misschien nog een stukje en anders wordt dan in Nederland. Maar er komt nog zeker een eindverhaal.