Massage aan het strand

24 juli 2016 - Phuket, Thailand

Wat een heerlijke dag was dit weer. Na onze ochtendduik in het zwembad, gingen we het stand op. Op het strand geven ze massages. Ik ben een uur lang gemarteld. Er is op mij gestaan, aan mij getrokken en tegen mij aangeduwd. Maar wow, wat een goede massage was het. In Nederland kneden ze je heel rustig en vragen steeds of ik het fijn vind. Maar hier gaan ze op je zitten en beginnen ze te trekken en de masseurs kletsen en giecehelen onderling ook met elkaar:) Ik lag daar dus aan het strand, de zee tegenover me en ik zo rustig als maar kan. Wat een geweldige ervaring. Na de massage hebben we weer gezwommen. We hebben in totaal 8 uur in het zwembad gezwommen, we krijgen binnenkort zwemvliezen.

Vandaag heb ik kennisgemaakt met een leuke Chinese man. Hij kon niet geloven dat Arda en ik op eigen houtje op reis waren gegaan. "Wij doen alles in groepen" zei hij. "Dat meen je niet, nooit gemerkt" wilde ik zeggen:) Alle gesprekken hier beginnen met "Where are you from?". Dit is de standaard openingszin als iemand kennis met je wil maken. Kinderen doen dat ook onderling, zo leuk om te zien.

In de avond hebben we een rondje door het dorp gedaan en gegeten. Sorry, ik blijf het herhalen, maar het eten is zooooo lekkerrrr. Ik moet gewoon huilen van geluk tijdens het eten.

Eerlijk gezegd, missen we Nederland helemaal niet. Arda heeft besloten zijn vader te vragen of hij please in Thailand wil wonen. Ik heb toegezed te emigreren als zijn vader ook wil:)