Snorkelen, oog in oog met Nemo

25 juli 2017 - Perhentian eilanden, Maleisië

"Dit is één van de mooiste dagen van mijn leven mama." Dit is wat Arda vandaag tegen me zei. En geef hem eens geen gelijk. We hebben ook vandaag weer kunnen genieten van de prachtige natuur om ons heen. We zijn geluksvogels dat dit ons gegund is. Vanochtend werden we een beetje moe wakker maar dat was snel over. Na het ontbijt zijn Arda en ik een snorkeltour gaan maken. We zaten met nog een stel uit Portugal in een speedboot en gingen verschillende punten af waar we zeedieren gingen spotten. We begonnen met turtle beach. Dit is een strand dus geen turtlespotpoint, dat kwam later. We werden naar een strand gebracht waar we konden snorkelen. We sprongen uit de boot en gelijk kwamen we tussen een schol vissen, wowwwwww zooo mooi. Allemaal gekleurde vissen,groot en klein, waar we tussen zwommen. Ik vond het zelf wel een beetje eng maar Arda deinsde nergens voor terug. Na dit punt gingen we naar de turtlespotpoint. Ik ben er niet lang in geweest maar Arda heeft heel lang gesnorkeld hier. Hij heeft ook schildpadden gezien. Ik heb er één gezien toen we aan het varen waren, hij was zeker wel een meter lang. Heel gaaf. Hierna gingen we naar de fishspotpoint. Hier had je verschillende soorten vis en koraal. Als laatste gingen we naar de sharkspotpoint. Hier zijn we niet het water ingegaan, Arda mocht ook niet van mij. Dit vond ik toch een beetje te gevaarlijk. De anderen zijn er wel in geweest en hebben vier haaien gespot. De onderwaterwereld is zo mooi, als je snorkelt is het alsof alles boven water niet bestaat. Je bent te gast bij de vissen lijkt wel. Ik wilde heel graag clownvissen spotten en dacht dat het niet meer zou lukken. De tour liep af en wij gingen wat snorkelen aan het strand voor ons huisje. Opeens hoorde ik Arda roepen:"Mamaaaa,Nemo visjes!" Ik snel zwemmen naar dat punt en snorkelen. En toen zag ik ze eindelijk:de Nemo visjes. Ik keek omlaag en ik zag ze allemaal net uit het koraal komen. Eentje keek mij aan en ik zweer het, we hadden oogcontact. Echt waar,met die grote ronde ogen was het gewoon Nemo. Ik keek de vis vol bewondering aan en hij keek terug. Één van de mooiste momenten in mijn leven!! Een ander schepsel op aarde waarmee je contact maakt,pffff zo schitterend. Morgen gaan we weer op zoek naar Nemo visjes. Arda heeft vandaag twee Franse vriendjes gevonden die ook met hun moeder veel reizen. We hebben met de moeder afgesproken dat zij morgen ook naar turtle beach komen. Heel gezellig. Ik heb veel gezond vandaag en Arda heel veel gesnorkeld. Mijn moeder kan al best goed zwemmen, zo grappig om haar te zien spartelen. Ze vindt het echt heerlijk in de zee. Rond 6 uur zijn we richting ons huisje gegaan en ons klaargemaakt voor het avondeten. Arda heeft met een jongetje van de medewerkers gespeeld en wij hebben gezellig gekletst en naar de regen gekeken die met bakken uit de lucht kwam vallen.

1. Birgit:
    25 juli 2017
    Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het klinkt ook allemaal erg gaaf.
    Twee dingen hebben we hier thuis ook… Dat het met bakken uit de hemel komt, en dat je dieren in de ogen kunt kijken met als resultaat dat je bijna word aangevallen door een hond voor de supermarkt!