Een spetterende afsluiting van onze vakantie

1 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

Vandaag hebben we gewandeld, bezichtigd en plaatsen bezocht alsof ons leven ervan afhing. Onze laatste dag in Thailand... We weten nu al dat we dit prachtige land heel erg gaan missen en heel vaak herinneringen zullen ophalen over de mensen, het eten, de massages en de rustgevende sfeer.

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt door de kanalen van Bangkok. Met een longtailboat scheurden we door de kanalen. Het was echt heel leuk en spannend. De boot was heel wiebelig en sprong omhoog door de golven. We moesten ook reddingsvesten aan voor de zekerheid. Het was erg mooi om de stad vanuit de rivier en de kanalen te zien.

Gisteren had ik jullie verteld dat alle chauffeurs tot nu toe aardig waren en dat we niet te maken hebben gehad met afzetters. Vandaag werden we een soort van opgelicht. Het was nota bene door de taxi die voor ons hotel werkt. Erg dom van hem. We wilden naar Sathorn pier om een goedkope boottocht te maken, maar hij zette ons af bij een toeristisch piertje waar hij natuurlijk commissie van kreeg. Toen ik dat door kreeg, liep ik terug en vroeg hem waarom hij ons hier had afgezet en dat dit niet onze bestemming was. Hij begon te stotteren en zei dat hij dat had gedaan omdat het dichtbij Satorn pier is. We stapten natuurlijk niet meer bij hem in, maar hebben wel zijn kentekenplaat genoteerd. Ik heb het gerapporteerd bij het hotel. Zij zijn ook verplicht om dit soort dingen serieus te nemen om geen slechte naam te krijgen. Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan, maar om op zo een oneerlijke manier geld proberen te verdienen vind ik ook erg fout. Hij deed ook nog zo aardig in de taxi en maakte een praatje en zo. Achteraf herken ik het profiel wel van de waarschuwingen op internet. Te veel praatjes, spreekt goed Engels, begint over mooie boottochten. Nou ja, dan hebben we dit toch meegemaakt :)

Na de boottocht zijn we naar het Lumphini park geweest. Het Lumphini park is het park waar Thai komen om te sporten, picknicken en wandelen. Er lopen hier ook mega varanen rond. Dit was ook de voornaamste reden om naar dit park te gaan. We hebben echt heel grote varanen gezien. Arda was helemaal door het dolle heen. Verder hebben we met een meneer kennisgemaakt die waarschijnlijk dakloos is en in het park woont. Hij had een boekje bij zich met de namen van iedereen met wie hij had kennisgemaakt:) Mijn naam staat er nu dus ook in:) Hij kende heel veel Nederlsndse woordjes die hij heel blij op ging noemen. Hij heeft ook drie notitieblaadjes met Thaise woorden voor ons opgeschreven. Was een interessante man.

Na het park zijn we naar Sea life in Siam geweest. Niet evht een typisch Thais uitje maar Arda vond het superleuk. Ik ga uit principe niet naar dierentuinen en ik moet zeggen dat ik hier ook geen goed gevoel bij had. Maar eenmaal daar wilde ik Arda's enthousiasme niet afkappen en heb daarom leuk meegedaan.

Na Sea life zijn we voor de laatste keer naar MbK center geweest. Helemaal boven heb je een speelhal waar kinderen helemaal losgaan met spelletjes. Arda heeft hier even gespeeld en daarna hebben we gegeten. We  moetennu gaan uitrusten en slapen want morgen hebben we een vlucht van 12 uur voor de boeg Zoooo geen zin in. Dit was mijn laatse blog in Thailand, maar zeker niet de allerlaatste. Morgen kan ik niet schrijven, maar op 3 augustus ga ik een blog schrijven over het budget van deze reis.  Tijdens de voorbereidingen voor onze reis zocht ik vaak naar budgettips en richtlijnen. Uit ervaring weet ik dat het heel fijn is om een indicatie te hebben. Op deze manier hoop ik anderen te helpen om op zo een goed mogelijke manier hun reis voor te bereiden.

Op 29 december 2016 gaan Arda en ik onze volgende verre reis maken. De bestemming is New Yorkkkkk. Dus blijf vooral mijn blog in de gaten houden, want ook dan zal ik elke dag gaan schrijven.

Voor nu Laa Kohnnnnnn

1. Birgit:
    1 augustus 2016
    Hoi Ayse en Arda!
    We vonden het super leuk en interessant om jullie via de blog te kunnen volgen!
    We wensen jullie een veilige reis terug naar huis en inshAllah zien we elkaar na onze vakantie :-)
    Liefs, Birgit
  2. Ayse:
    1 augustus 2016
    Hi Birgit,
    Ik vond het ook superleuk om te schrijven. En dan ook nog eens te zien dat ik zo een 200 bezoekers heb, is helemaal te gek! Trouwens via deze site kun je van je blogs en foto's een boekwerk laten maken. Dat is ook 1 van de redenen dat ik deze blog heb bijgehouden. Ik heb gelijk een kant en klaar reisboek van onze reis, superhandig. We zien julie in Nederlanddddd. X Ayse