Warorot Market

20 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag zijn we naar de Warorot market gegaan met de tuktuk. Ik vind trouwens de tuktuks hartstikke meevallen. Ik had er zulke vreselijke verhalen over gehoord dat ik er bijna niet in durfde. Waarschijnlijk hebben we geluk gehad, want alle tuktukchauffeurs tot nu toe zijn hartstikke aardig en eerlijk. Maar goed, de market dus. De Warorot market is een markt maar dan overdekt en met vier verdiepingen. Op de begane grond heb je vooral voedselwaar en de andere verdiepingen kleding en tassen. We hebben er leuk geslenterd maar niet veel gekocht. Ja, thee voor mijn moeder want die wilde graag proeven of er verschil is met onze thee:) Verder hebben we zo een hippiebroek voor Arda gekocht.Hij is zooo leuk.

Na de markt hebben we, natuurlijk, gezwommen en uitgerust. Ik heb zelfs een dutje gedaan:) Heerlijk dit leven.

In de avond hebben we in onze wijk, Phrasingh, gewandeld en ergens pizza gegeten. Ja, het is heel erg met dat eten. Arda lust niets Thais, dus moeten we steeds op zoek naar Westerse gerechten. Ik eet zelf trouwens wel volop Thais. Even snel iets op straat kopen, of in een klein stalletje. Ik vind dat echt erg leuk.

Mijn bevindingen na een week in Thailand over het Thaise volk is dubbel. Over het algemeen zijn ze oprecht aardig, zijn echt heel lief en glimlachen altijd, maar aan de andere kant kunnen ze soms uit het niets boos worden. De vrouwen zijn echt prachtig, hun huid, hun jukbeenderen, hun ogen. Helaas zie ik dat veel vrouwen blauwe lenzen dragen en overal wordt reclame gemaakt voor 'white skin'. Ze verkopen allemaal zalfjes voor een wittere huid. Ze weten half niet hoe prachtig ze zijn. Oww jaa, en nog iets. Thai zijn helemaal niet zo dun. Ik verbaas me daar elke keer weer over. Ik dacht dat ze allemaal heel dun waren, maar dat valt dus tegen. Zo zie je maar dat we allemaal vol vooroordelen zitten.

Even iets anders nu. Morgen gaan we met Arda op de fiets tempels bezoeken. Ik vind dit echt superspannend, maar Arda wil zo graag op de fiets dat ik uiteindelijk heb toegegeven. Wel met de afspraak dat als ik het eng vind, dat we dan direct teruggaan. Morgen alweer de laatste dag in Chiang Mai...

1. Birgit:
    20 juli 2016
    Hoi Ayse!
    Jouw verhalen en bevindingen/beleveningen vind ik elke dag weer hartstikke leuk om te lezen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Liefs
    Birgit
  2. Ayse:
    21 juli 2016
    Hi Birgit, leuk dat je het leuk vindt:)) Ik zag bij de statistieken dat elke dag ruim 90 mensen mijn verhaal lezen. Ik blijf insh elke dag schrijven.