Over zwemmen tijdens een stortbui en een lelijk kleurtje krijgen

23 juli 2016 - Phuket, Thailand

Ondanks mijn aversie tegen resorts was het best een leuke dag. Tijdens het ontbijt vanochtend kwam ik erachter dat we niet alleen Russen en Engelsen hebben in het hotel, maar ook veel Chinezen. Die zien we overdag waarschijnlijk niet, omdat ze een heel strak en druk dagprogramma hebben. Vandaag gingen we al om 08.30 uur het zwembad in, dankzij Arda. Omdat het regenseizoen is in Thailand, heeft het een half uur echt heel heftig geregend. Wij waren net op dat moment met nog een paar anderen in het zwembad. Ik weet niet wat het was, maar iedereen draaide door vanwege het zwemmen tijdens een stortbui, inclusief ik. Het had iets magisch, waardoor iedereen door het dolle heen was:) Volwassenen die opeens allemaal van de glijbaan afgingen, gillende kinderen en ronddraaiende pubers:) Was echt superlachen.

Arda heeft heel wat vriendjes gevonden, waardoor ik niet de hele tijd met hem hoef te spelen. Is wel lekker om af en toe zelf te mogen weten wat ik ga doen:) Ik heb vandaag met hele leuke mensen kennisgemaakt. Een Engels gezin dat in Dubai woont en een alleenstaande Engelsman die met zijn zoon van 10 in Indonesië woont. We hebben leuke gesprekken gehad en ik voelde me geen alien meer.

Ow, en over mijn prachtige kleurtje. Ik blijf zo veel mogelijk uit de zon, maar ik ontkom er niet aan om te verbranden. Mijn huid is nu dus rood,bruinig en wit. Dus niet mooi egaal bruin, of desnoods mooi egaal wit, maar overal lapjes met verschillende kleuren. In de zomer ben ik altijd op mijn verschrikkelijkst, echt prachtig gewoon. Die lapjes dus, haar half dood door de zwembaden, een beetje aangekomen ( cryyy cryyy cryyy) , ogen een beetje dik door de vermoeidheid, sowieso opgezet door de hitte en de aaaltijdd trouwe flipflops. Ik snap nIet hoe het sommige mensen lukt om in deze hitte er nog zo netjes uit te zien. Make up check, kleding check, huidskleur check. Lijkt me zo vermoeiend.

Trouwens, het ziet ernaar uit dat ik toch wel elke dag ga schrijven. Ik heb altijd wel iets te vertellen hier.  En nog iets, Thais eten is zoooooooo lekkerrrrr. Het buikje groeit gestaag :D Dat wordt in Nederland de eerste weken heeeel hard werken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Birgit:
    23 juli 2016
    hoi ayse hala,
    ik ben het tarik,leuk dat je het naar je zin hebt.
    hou ons goed op de hoogte;)
  2. Ayse:
    23 juli 2016
    Heyyyy halam, wat leuk dat je schrijft en wat leuk dat je mijn blogs ook leest. Trouwens, eergisteren zagen we een restaurant dat Tarik heet :)