Battambang, een schattig stadje

17 augustus 2018 - Battambang, Cambodja

Vandaag werden we gewekt door de dokter. Die was ruim op tijd om Arda zijn vaccinatie te geven. Wel fijn, dan hebben we dat gehad en kunnen we over naar de orde van de dag.

Onze laatste dag in Siem Reap, om 14.00 uur zouden we de bus richting Battambang nemen.

Battambang is niet heel populair onder de toeristen en blijkt vaak overgeslagen te worden omdat er niet veel te beleven valt. Ik heb voor dit stadje gekozen omdat het een mooie tussenstop is tussen Siem Reap en Phnom Penh. Ik ben blij dat ik hiervoor heb gekozen want het is een erg leuk stadje maar daar straks meer over.

De busreis zou drie uur duren maar duurde uiteindelijk ruim vier uur. Ik vind busreizen in Azië echt heel leuk omdat je altijd van alles te zien hebt. Je rijdt bijna altijd door dorpjes en je gaat niet heel snel waardoor alles goed zichtbaar is. Het leukst vond ik vandaag de kinderen die buiten speelden. In de rijstvelden zwemmende kinderen vanwege de vele regen die is gevallen, voetballertjes die voetballen zonder schoenen, meisjes die aan het springtouwen zijn. Ik vond het zo mooi om dit allemaal te zien. Arda was ook weer heel lief, soms heeft hij geslapen, soms op zijn tablet gespeeld en af en toe mij gepest:) Rond 18.00 uur waren we in Battambang. We werden opgehaald door onze guesthouse en naar onze plaats gebracht. We verblijven komende twee nachten in een schattig guesthouse met een superlieve en behulpzame eigenaar. Hij heeft me een simkaart gegeven waarop ik gratis internet heb en in Cambodja kan gebruiken, hoe handig. Hij wilde ons ook op zijn brommer naar de stad brengen en ophalen. Wij dus met zijn drietjes op de brommer, was heel leuk:)

Arda wilde naar Pizza company dus hebben we dat gedaan. Hierna hebben we een beetje in de stad gewandeld. Battambang is erg gezellig, overal kraampjes, parken waar kinderen spelen en ouderen kletsen, heel gemoedelijk allemaal. Siem Reap was vooral in de avond zo toeristisch en massaal. Ik vind Battambang echt heel schattig. Morgen gaan we een paar plekken bezoeken met de tuktuk van het guesthouse. Erg veel zin in. We gaan nu lekker uitrusten en goed slapen. Arda kwam hier trouwens net een reuzespin tegen en nu denkt hij dat hij niet kan slapen:) Ik ben niet bang voor spinnen, dus komt goed. Ik heb het weer niet zo op gekko’s.

xoxo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade