Toch een beetje verliefd op Madrid

26 oktober 2022 - Madrid, Spanje

Ja hoor, ook vandaag ging ik eerder naar buiten dan Arda. Het bevalt mij wel om ‘s ochtends zelf te slenteren op mijn gemak, te stoppen waar ik wil en elk vintagewinkeltje binnen te lopen. Confession; vandaag heb ik ook weer twee kledingstukken gekocht; een roze 80’s broek (wijd van boven, strak van beneden) en een gothic jurk. Na mijn vintage uitspatting ging ik op zoek naar een Empanadashop waar ze vegan empanadas bleken te hebben. Ik ben blij dat ik er geweest ben want én de empanadas waren heerlijk én ik heb heel gezellig gekletst met de jongen die er werkte. Hij gaf mij allemaal tips over veganplekken en veganmerken. Ondertussen belde Arda mij om te zeggen dat meneer wakker was. We spraken weer af bij Plaza Mayor om vervolgens door te lopen naar een plekje dat churros verkoopt. Dat was dan Arda zijn ontbijt en mijn snackje tussendoor. Vandaag stond Casa de Campo op het plan. Dit park is megagroot met een meer, dierentuin, pretpark en een immens wandelgebied. Je kunt dit park bereiken met de kabelbaan of de metro. In het park zelf zijn al drie metrohaltes, bedenk maar hoe groot het park dus is! Wij besloten voor de heenweg de kabelbaan te nemen en voor de terugweg de metro. De kabelbaan verliep niet helemaal vlekkeloos; Arda deed heel vervelend in de cabine waardoor ik echt bang werd. Hij ging schommelen, de hele tijd verzitten waardoor we schuin zaten en vertelde hoe het zou zijn als we zouden vallen. Ik flipte natuurlijk en ben goed boos op hem geworden. Lekker begin van het bezoek zou je zeggen:) Op de top maakten we het weer goed en gingen blij richting pretpark. Bleek die gesloten te zijn, terwijl op de website stond dat ie open was. We besloten dan maar naar het meer te gaan om daar iets te drinken en een bootje te huren. Het was 40 minuten lopen naar het meer dus namen we de metro. Bij het meer hebben we gezeten en iets gedronken en daarna hebben we een bootje gehuurd. Het peddelen ging niet helemaal goed bij mij, ik bleef eigenlijk gewoon staan op mijn plek:) Arda deed het wel goed maar Arda zou Arda niet zijn als hij ons niet richting het fontein zou peddelen. Ondertussen was het 17 uur en waren we erg moe. We besloten naar onze Airbnb te gaan om even uit te rusten. We hadden dit blijkbaar nodig want we vielen beiden als een blok in slaap. Rond 19 uur werden we wakker en gingen naar buiten om te eten. Het was echt heerlijk weer buiten. Ik heb weer empanadas gegeten en Arda een pizza. Rond 22 uur waren we thuis en hebben we ingepakt. Morgenochtend om 10.20 uur vertrek ons vliegtuig en eindigt deze reis ook weer. Niet getreurd; over 2 weken ga ik weer op reis, naar Dublin deze keer en met mijn zus. Daarna stop ik even met reizen, heb ik mezelf beloofd. Ik ga tot mei niets proberen te boeken.

Ik kijk terug op een fijne citytrip met mijn kind en ben dankbaar dat we dit nog steeds samen kunnen doen. Arda heeft het ook als fijn ervaren en vond Madrid leuk, behalve dan dat hij de stad vond stinken:)

Ik hoop jullie over twee weken weer hier te zien.

Liefs,

Ayse