Ik begrijp de Beatles...

3 januari 2020 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Vandaag alweer mijn laatste hele dag in Liverpool. Dit is ook de dag dat dingen op zijn plaats vallen. De eerste dag begreep ik niet dat de Beatles zulke positieve liedjes hebben kunnen schrijven in zo een grauwe stad, maar ik ben er nu achter dat het helemaal niet grauw is. Liverpool is een arme stad, met hoge zelfmoordcijfers zelfs! Alleen ben ik er ook achtergekomen dat deze stad voor 75% bestaat uit socialisten en dat de mensen uit deze stad het meest aan vrijwilligerswerk doen terwijl ze zelf één van de steden in Engeland zijn die zelf hulp nodig heeft. De stad heeft iets communistisch, de uitstraling maar ook de mentaliteit. Liverpudrians (zo noemen ze zichzelf) zijn sociaal en behulpzaam. Ik begrijp nu heel goed waar de inspiratie van mijn geliefde Beatles vandaan komt. Ik vind het zo mooi om hier achter te komen, alles past nu precies in het plaatje. Vandaag ben ik dus vooral bezig geweest met filosoferen:))

Ik heb ook een paar musea bezocht; The British music experience, the Slavery museum en the museum of Liverpool. Vooral het laatste museum vond ik erg boeiend, ik kwam veel te weten over de stad.

Verder heb ik rondgelopen op de Boldstreet. Dit is een straat met veel alternatieve- en Bohemianwinkels. Ik vond een winkel met allemaal boeken en spullen over de ‘leftwing’. Ik heb twee t-shirts gekocht: één met ‘The future is feminist’ erop en een andere met ‘Girls just wanna have fun...damental rights’ erop.:))) Ik vind ze zoooo gaaf en ben er heel blij mee.

Tussendoor ben ik even langs de Liverpool university geweest. Er studeert daar een Turkse jongen die ik ken via CS. We hebben even iets gedronken en een half uurtje gekletst. Was gezellig maar niet net als met Sergio. Sergio was echt mijn Beatlesmaatje.

Tegen de avond ben ik met de bus naar het vliegveld gegaan. Zoals ik al eerdwr had verteld, verblijf ik vandaag in een hotel bij het vliegveld. Ik heb nu eten besteld en ga met eten op bed de herhaling van Müge Anli kijken:)))

Ik ga in een echte hotelkamer met een lekker bed slapen, woeehhoeeee.

Dit was mijn trip in Liverpool. Morgen zal ik wel niet meer schrijven. Het was een bijzondere en bijna heilige reis voor me. Ik heb zoveel meegemaakt, zoveel gevoeld... Ik ben dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. In mei ga ik naar het concert van Paul McCartney en daarna kan ik in vrede sterven:) Nee maar, serieus, deze reis heeft me zoveel gegeven, ik heb zoveel liefde en rust gevonden💜 Ik ben the Beatles dankbaar dat ze dit voor miljoenen mensen hebben gedaan. We komen samen met hun liedjes, dat is heel bijzonder.

Ayse 💜 the Beatles

xoxo