Blue Lagoon Comino

30 april 2019 - Sliema, Malta

Wow, wat een vermoeiende en leuke dag was het vandaag.

We werden pas om 8:30 uur wakker, natuurlijk door de drukke dag gisteren.

We waren eerst van plan om naar Blue Lagoon te gaan, toen zagen we hier van af en wilden naar een vissersplaatsje Matlaxokk en toen besloten we gewoon maar naar buiten te lopen en eerst te ontbijten en dan te zien wat de dag ons zou brengen.

De dag bracht ons toch de Blue Lagoon op het eiland Comino. Op dit eiland wonen maar 5 mensen en ik begrijp wel waarom. Het eiland is zo mooi, zo adembenemend prachtig dat elke beetje toerist hier is. Zo bizar druk, niet normaal.

Maar goed, eerst naar de ochtend; We wilden eerst buiten ergens ontbijten maar besloten toch alvast te kijken hoe we evt. naar Comino zouden kunnen gaan. Een tour bood alleen een reis aan zonder andere poespas en dat vonden we op zich wel fijn. We zouden om 10 uur vertrekken, 11:30 uur aankomen op Comino en dan om 16:00 uur zouden we weer worden opgehaald. Dat vonden wij een goede deal, dus stapten we gelijk in. Ontbijten kon wel op de ferry want er waren sandwiches etc. zei mevrouw.

We hebben beiden een muffin gegeten, wat achteraf geen goed idee was. De reis was zo onstuimig en de golven zo hoog dat ik helemaal misselijk werd. Heel vies om op te schrijven maar om duidelijk te maken hoe erg het was, ik heb drie keer moeten overgeven. Was echt verschrikkelijk. Arda had gelukkig nergens last van en was op het dek lekker aan het zonnen.

Eindelijk aangekomen, namen we iets te eten want we gingen kapot van de honger, en liepen daarna direct naar het strand. Waauwww, het was mooier dan ik had verwacht, echt natuurschoon waar je maar naar blijft kijken.

We deden onze badpakken aan en wilden het water in. Het water was ijskoud dus ik ben er niet helemaal ingegaan maar Arda dus wel.

Ik heb lekker gezond en uitgerust. Al raak je niet uitgerust aan het water, maar vooral moe.

En het was zo druk, echt niet normaal. Hoe zou het zijn als het hoogseizoen is, vraag ik me af.

Na het zwemmen, zijn we met Arda de berg opgegaan. Dit was echt heerlijk, helemaal geen mensen om ons heen en even echt stilte en rust.

De terugweg met de ferry ging gelukkig veel beter. We hebben beiden zo een drie kwartier geslapen en daarna waren we al snel weer in Sliema.

Daar zijn we eerst naar Point winkelcentrum gegaan en daarna hebben we aan de boulevard in een restaurant lekker gegeten. Ik had pasta met truffel, was echt heerlijk.

Het is nu 20:00 uur en we gaan echt niet meer naar buiten, we zijn allebei moe en gaan lekker rustig aan doen.

Morgen gaan we hoogstwaarschijnlijk naar dat vissersdorpje, maar wie weet wat morgen ons brengt.

Trouwens, we zijn verbrand,mijn ene been is helemaal rood en Arda’s gezicht lijkt wel op een tomaat.

Tot morgen.