Climbing

18 juli 2022

Ook vandaag begonnen we de dag met zonder electriciteit:))

Omdat er veel wind is, beïnvloedt dat de kabels waardoor de elektriciteit hier uitvalt. Het verbaast me dat de kinderen niet klagen omdat ze dan ook geen internet hebben.

Vandaag ging Sinans wekker, meneer moest werken:) Hij werd echt in paniek wakker.

Terwijl hij werkte, heb ik even uitgerust in bed en daarna stond ik op om te ontbijten.

De jongens waren heel laat naar bed gegaan waardoor ze niet uit bed te krijgen waren.

Helemaal goed, Sinan en ik besloten gewoon te ontbijten en daarna weer een dutje te doen.

Wat een ontspannen leven zo.

Na het dutje gingen we lunchen (ook in ons pension) en zwemmen.

Om 15.00 uur zouden we gaan berg beklimmen. Arda’s en mijn eerste keer, voor mij was het hard werken maar Arda was natuurlijk een natuurtalent. Hij is zo lenig dat hij goed is in sport, jammer dat hij er niets mee doet. Sinan heeft heel lang geklommen en is kliminstructeur dus voor hem was het makkelijk, dachten we. Alleen was zijn conditie niet hetzelfde dus we hoorden hem brullen op de brug omdat hij per se naar het hoogste punt moest:)) Was echt heel grappig:)) Het klimmen deden we trouwens in een canyon, was rustig en koel. Heel lekker!

Rond 19.00 uur kwamen we thuis en gingen we even aan de bar zitten en zwemmen.

Er zijn hier echt veel interessante mensen om mee te kletsen, zo leuk!

Deze avond besloten we in ons pension te eten. Ze hadden heel lief apart voor me gekookt omdat er kaas zat hier en daar.

Het eten hier is echt heerlijk! De peper met tomaten die ze maken, zijn heerlijk.

In ons pension is een ander gezin dat 5 jaar geleden naar Nederland is verhuisd. Hun zoon van 8 jaar vond onze jongens heel stoer en wilde bij ons aan tafel komen eten:) Zo schattig. De manier waarop onze jongens met hem omgingen, was zo lief, zo empathisch.

Na het eten hebben wij nog met de ouders van dit jongetje gezeten en onze jongens gingen overal en nergens zitten om op hun telefoons te kunnen.

Later in de avond besloten de jongens uit te gaan. Prima! Wij hebben met Sinan okey gespeeld en nu liggen we op een strandbedje onder de sterren op de jongens te wachten. Om ons heen hoor je mensen rustig kletsen, lachen, okey spelen met een biertje, op de achtergond Jazz muziek. Een onbeschrijfelijke sfeer.

Ik ga dan nu ook stoppen want ik wil deze sfeer niet missen.

Doei allemaallll.