Cultuur snuiven

30 juli 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

En weer een dag in een overvolle stad. Het is minder vervelend dan gisteren en we beginnen een beetje te wennen aan de drukte. Zoals gisteren geschreven stond er een moskee- en museumbezoek op de planning voor vandaag. We wilden eigenlijk Jamek moskee bezoeken maar die was helaas dicht. We zijn toen doorgelopen naar het  nationaal moskee van KL. Toeristen mochten er niet in omdat het geen bezoekuur was maar omdat wij Moslim zijn, mochten wij wel naar binnen. De moskee is erg mooi en modern, niet zoals we gewend zijn van Turkije met eeuwenoude moskeeën. De architectuur is ook totaal anders. Ik moest binnen wen hoofddoek op en wow wat was dat warm. Mijn moeder heeft het hier de hele tijd warm maar ik dus niet. Nu weet ik waardoor het komt:) Na de moskee zijn we naar het National Islamic Art Museum geweest. Was echt een heel gaaf museum. We hebben voor Arda een speurboekje voor in het museum gekocht. Was heel leuk om van alles op te zoeken. Geslaagd dus! Hierna zijn we naar ons hotel gegaan om een beetje uit te rusten en iets te eten. Mijn moeder was vandaag een beetje slapjes dus heb ik geprobeerd het langzaam aan te doen. Na het uitrusten zijn we naar een overdekte markt geweest en daarna hebben we iets gegeten. Ik had Arda beloofd om vanavond naar een overdekt themapark te gaan dus dat moest ik innen:) Mijn moeder is niet meegegaan omdat ze moe was. Arda heeft genoten van de achtbanen en andere superenge attracties. Ik snap niet waarom mensen hier vrijwillig in gaan:))) Het is nu 22:30 en wij gaan nog een beetje chillen en gaan daarna lekker slapen. Voor morgen hebben we weer een museumbezoek gepland. We zijn flexibel dus we zien wel waar we zin in hebben.