Dag 6, afscheid van New York City

3 januari 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag was alweer de laatste hele dag die we hadden in New York. Morgen vliegen we terug naar The Netherlands ( is that a city in England or Australia?).

Vandaag gingen we na het ontbijt naar Ripleys believe it or not. Dat is een soort museum met allemaal rariteiten. We waren er in Londen ook al eens geweest maar omdat Arda het zo leuk vond, wilde hij vandaag weer gaan. Voor mij was het niet heel bijznder maar wel leuk om te zien. Het is op Times Square dus hebben we TS ook weer even gezien. Dat was wel leuk, als afscheid zeg maar.

Na Ripleys zijn we naar Chelsea market geweest. Je raadt het al, deze overdekte markt ligt in de wijk Chelsea. We wilden er gaan eten maar het was zo druk dat we niet eens ergens konden zitten. Toen zijn we maar naar buiten gegaan en bij toeval kwamen we een veel leukere en rustigere markt tegen, Gansevoort market. Hier zaten alleen maar locals wat ik echt heel erg gezellig vond. Ik heb Koreaans gegeten en Arda, surprise, pizza. Toen ik aan het bestellen was, vroeg een vrouw:"Do i recognize something Dutch?" Ik dacht gelijk "shit, mijn Nederlandse accent" maar ze had als kind in Aalsmeer gewoond en herkende het daar van. Ze zei dat wij Nederlanders allemaal meer dan goed Engels spreken en dat ze ons heel goed begrepen. Dat hoor ik wel vaker terwijl ik wel echt een vet Nederlands accent heb terwijl ik spreek. Maar ik articuleer goed, dat moet het zijn:) Bij sommige Amerikanen dacht ik ook af en toe:"Be ter ar ti cu le ren, dan be grijp ik je be ter."

Na het eten, ging Arda een ijsje halen bij een zaak die Big Gay icecream heette. Ze hadden ijs met regenboogdip :))

Na Chelsea zijn we naar de warenwinkel Macy's gegaan. Leuk om te zien maar verder niet heel bijzonder.  Verder hebben we heel veel gewandeld en veel plekken gezien, zoals Madison Square garden. We hebben ook nog de laatste cadeautjes en hebbedingetjes gehaald.

Hiernaa zijn we even naar het hotel geweest om wat spulletjes achter te laten, daarna zijn we gaan eten.

Het is nu 20:30 en wij gaan lekker uitrusten. Dat is zo lekker aan vakantie. Je hoeft niets op te ruimen, niet te koken, niets. Gewoon echt tijd voor jezelf en voor elkaar.

Morgen om 16:40 vliegen we richting Nederland, het stadje in Engeland.