Dag 2, Lady liberty en wij

30 december 2016 - New York City, Verenigde Staten

Wat een geweldige dag was het vandaag!!!

Vanochtend waren we rond half 5 al wakker, dat krijg je met jetlags. Na ons anderhalf uur in de kamer vermaakt te hebben, gingen we naar beneden om te ontbijten. Na het ontbijt was het half 8. Erg vroeg maar ja, wat konden we anders doen? Dus hebben we ons klaargemaakt en zijn naar de pier gegaan voor de ferry voor het vrijheidsbeeld. We hadden echt geluk want toen we weer terugwaren, zagen we een rij waarvan we echt schrokken. Al moest Arda wel erg lachen om al die mensen in de rij. Toen we in de ferry zaten, zagen we al van ver het vijheidsbeeld. Ow my God, dat was zoooooo gaaf. Er kwam echt een droom van mij uit. Het was zo raar om het beeld zo in het echt te zien. Ik bleef maar lachen en roepen. Ik huppelde langs de beveiliging van blijdschap, waardoor ik bijna op de beveiliging viel :)) Ik denk echt dat dit één van de hoogtepunten van deze vakantie zal zijn. Niet dat ik op die beveiliging af huppelde maar het zien van het vrijheidsbeeld. We hebben een rondje gelopen op het eiland en zijn daarna weer teruggegaan.

Hierna hebben we de subway genomen richting Central Park. Toen we uit de subway kwamen, was de Trump tower het eerste wat we zagen. Erg leuk hoor :)) Het is allemaal zo onwerkelijk.

Central park was erg gezellig. We zijn naar de dierentuin van het park geweest en er gewandeld. We hebben lang niet alles gezien maar we gaan maandag weer.

Na Central park zijn we ergens iets gaan drinken. In dit cafeetje hebben we ook een plan gemaakt voor de rest van de dag. We waren van plan om naar Soho te gaan maar toen we al die winkeltjes rondom CP en TS zagen, besloten we te blijven. We hebben heel wat dingetjes gekocht, waaronder natuurlijk de I love Ny trui :)) Times Square was erg gezellig vanwege de voorbereidingen voor oud en nieuw. Het was superdruk, iedereen liep blij om zich heen te kijken, de neonlichten flikkerden, iemand riep door de microfoon "Happy new year" en toen begon het ook nog eens te sneeuwen. "It's the most wonderful time of the year." Het was allemaal zo mooi en magisch. Supermooi om meegemaakt te hebben.

In de avond gingen we met de subway terug naar ons hotel. In de subway zat één of anderr gek te schreeuwen, wat weet ik niet eens. In de avond zijn de straten best wel vol met gekkies, maar daar trekken we ons niet veel van aan:)

Als avondeten zijn we naar een Thais restaursnt gegaan. Mijn favoriet blijft toch wel Thai food,zelfs in NY.

En nu gaan we in bed chillen. Trouwens, morgen blijven we met oud en nieuw in ons hotel. We gaan spelletjes en zo doen, Ik houd jullie op de hoogte.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl