Dag 1, New York City, groot groter grootst

29 december 2016 - New York City, Verenigde Staten

Daar zijn we dan, in the city that never sleeps.

Onze vliegreis van bijna negen uur ging heel goed, bijna geen turbulentie en mooi op tijd. Delta Airlines is dus echt een aanrader. Omdat we heel vroeg waren vertrokken uit Nederland en in de Verenigde Staten de tijd zes uur achterloopt op Nederland, waren we om 12:30 al geland in Amerika. Het eerste was ons opviel, waren de chagrijnige politieagenten "walk, go, step back." Hallelaluja, doe even rustig man. Schiphol en onze agenten zijn echt nummer één.

Maar goed, na het vliegtuig hebben we de airtrain en subway naar ons hotel gepakt. Het hotel is prima en het personeel is superaardig.

Na onze spullen opgeruimd te hebben, gingen we eerst iets eten, Arda pizza en een hotdog en ik alleen een hotdog, en daarna gingen we naar Times Square. Tja, wat zullen we zeggen over de wereldberoemde Times Square. Het viel eigenlijk een beetje tegen. Ik wilde het niet zeggen maar Arda zei het zelf hardop: "Ik had het veel mooier verwacht, dit valt tegen." Het is vooral overal schreeuwerige reclame van de grootste kapitalisten van de wereld. Het was indrukwekkend, alles was echt heel groot maar er miste iets. Ik ben blij dat we het hebben gezien maar ik hoef er niet elke dag naartoe :)

Na Times Square zijn we naar de public library geweest. Het gebouw is echt prachtig!

De Chrydler building hebben we van veraf gezien. Het is heel gek om een gebouw in het echt te zien als je het eerder al duizend keer op tv hebt gezien.

Toen we teruggingen naar het hotel, zijn we de weg kwijtgeraakt :))  Moe maar voldaan zitten we nu in ons hotel te wachten tot we mogen slapen. We proberen namelijk op te blijven zodat we geen jetlag krijgen :)