Eerste dag in Dublin

13 november 2022 - Dublin, Ierland

Daar zijn we dan, in Dublin, samen met mijn zus. Na een superfijne vlucht met Ryanair, kwamen we om 15.00 uur aan in Dublin. We hebben de hele vlucht gekletst en ik vermoed dat de mensen om ons heen hierdoor blij waren toen ze konden uitstappen.

Ons hotel bevindt zich zo een uur van het vliegveld, wat prima te doen was. We namen de bus Dublin Expres die meerdere stopt in Dublin heeft. Heel handig dus. Toen we uitstapten, moesten we nog zo een kwartier lopen naar ons hotel en hadden zo de kans om een eerste blik te werpen op Dublin. Wat we op het eerste gezicht vooral veel zagen, was armoede. Veel mensen die op straat liepen, die drugs gebruikten en bedelden. Het voelde grauw en somber aan. Maar goed, dit was ons eerste indruk, wie weet hoe we het morgen overdag gaan ervaren.

Nadat we in ons hotel waren gesetteld, gingen we erop uit; een eerste verkenning en vegan eten scoren. Nou is het de traditie dat we de eerste dag van de vakantie standaard of geen lekker eten kunnen vinden of dat we afgezet worden. Tot mijn verbazing gebeurde geen van beiden. We vonden een heel fijn vegan restaurant waar we quiche en Indiaas hebben gegeten.

Na het eten besloten we willekeurig straatjes in te gaan en rond te kijken. We kwamen terecht in de wijk Temple Bar. Dit is een wijk die bekend staat om zijn pubs. Het is zaterdagavond dus alles was propvol. We hadden geen zin om een pub in te duiken omdat we allebei moe waren. Dus hebben we alleen rondgekeken en ons verwonderd over de stad en de mensen.

Verder waren we getuige van een winkeldiefstal en de ruzie die daarna uitbrak tussen de dief en de beveiliger. Niemand in de winkel keek op of om. Misschien was dat nog wel het vreemdste eraan.

Toen we aan het slenteren waren, kwamen we ook op ideeën voor morgen. Zo gaan we morgen de markt van een Kathedraal bezoeken en misschien gaan we naar een opera (duurt vier uur!).

Rond 21.00 uur waren we echt moe, we hadden ondertussen 20.000 stappen gezet, en besloten naar het hotel te gaan om goed uit te rusten voor morgen. Eerst gingen we naar een Lidl om wat eten te halen voor het geval we honger zouden krijgen in de avond.

Rond 21.30 uur waren we in het hotel, hebben we gedoucht en vielen al heel snel als een blok in slaap.

En ow jaaaa, ik heb vegan softijs gegeten!!! Dat had ik zo vreselijk gemist.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade