Einde van onze reis ๐ŸŒŸ

19 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Ja, waar zalย  ik beginnen. Met het zeggen dat we nu op het vliegveld van Bangkok zijn, om terug te vliegen naar huis. Afgelopen twee dagen is er zoveel gebeurd en was zo hectisch dat ik geen tijd heb gehad om gisteren te schrijven. Vandaag schrijf ik daarom een blog van de afgelopen twee dagen.

Zoals jullie weten had Arda een hondenlik gekregen waardoor hij gevaccineerd moest worden. De alarmcentrale in Nederland adviseerde om voor de zekerheid een extra vaccinatie te nemen. Deze prik is hier moeilijk te vinden en hun optie was om naar Phnom Penh te vliegen omdat ze het daar wel hadden maar als het dan net weg was, waren we te laat. En als we te laat waren, konden we via Hong Kong terug naar Nederland. Na wikken en wegen hebben we besloten om onze vlucht te veranderen naar vandaag. Dat betekent drie nachten minder hier dan we hadden gepland. Maar toen we de beslissing hadden genomen, waren we wel opgelucht. In Nederland is de onzekerheid er niet of de vaccinatie er wel of niet is en we zijn dan thuis.

Eerst voelde het als een domper en er zijn ook wat traantjes gelaten maar nu zijn we er blij en hebben er vrede mee. We hebben vijf weken mogen genieten van Zuid-Oost Aziรซ en dat is ook heel veel waard. En we komen sowieso weer terug, dit continent is mijn continent. Arda heeft ook helemaal geen negatieve gevoelens en kan het allemaal heel goed relativeren. Hij wil volgend jaar weer deze kant op maar ik had eerder al andere plannen. We zien het wel.

Maar, we besloten dus gisteravond dat we terug zouden vliegen. Snel de vader van Arda gebeld, die heeft de tickets geregeld en wij moesten in Bangkok zien te komen. Dat was nogal avontuurlijk. We namen eerst een auto naar de grens van Cambodja en Thailand. Om 21.00 uur sluit de grens als je overland de grens oversteekt. Liepen we daar met onze rugzakken op onze rug en buik om 20.45, net op tijd. We staken al lopend de grens over en gingen op zoek naar een hotel. Uit angst voor de honden die aan het huilen waren, zijn we een motel ingelopen. Het was ok, maar ook niet meer dan dat. Snel geslapen zodat we in de ochtend vroeg konden vertrekken. Half 7 was ik wakker en maakte Arda om half 8 wakker zodat we richting Bangkok konden gaan. Ons vliegtuig zou om 23.00 uur vertrekken maar mij waren om 12.00 uur al op het vliegveld. We besloten er een leuke laatste dag van te maken dus lieten we onze bagage achter bij de safe en gingen de stad in, naar Siam. We hebben lekker fake merken gekocht in MBK center (iedereen die in Thailand is geweest, kent het MBK center) en gezellig gekletst en gegeten. Tegen de avond gingen we weer terug naar het vliegveld. En nu wachten we dus op ons vliegtuig.

Trouwens gisteren voordat we besloten richting de grens te gaan, hebben we best nog veel gedaan; de bambootrain gedaan en de killing caves en killing fields bezocht. Ik kan hier ook veel over vertellen maar het wordt zo lang.

Ik zet dit even op de blog en schrijf dan hopelijk morgen weer.