Een fijne dag met mijn kindje

14 juli 2022 - Antalya, Turkije

Vandaag werd ik om 9.30 uur wakker! Dat is voor mij zo hard uitslapen omdat ik normaal gesproken uiterlijk om 07.00 uur wakker word, vakantie of geen vakantie.

Dat geeft wel aan hoe moe ik was gisteren.

Arda was ook moe en had nog wel doorgeslapen als ik hem had gelaten maar ik wilde onze dag ook niet voorbij laten gaan met slapen.

Om 12.00 uur maakte ik hem daarom wakker met de mededeling dat de dag officieel was begonnen.

We hadden gepland om vandaag een rustig dagje te doen; familie van mij bezoeken, een beetje slenteren, lekker samen zijn.

Ik moet zeggen dat dit heel goed is gelukt! Het was zo een gezellig dag!

Ik was eerlijk gezegd een beetje van voor puberaal gedrag en niet blij zijn met mij omdat hij gisteren een gave dag met zijn vrienden had gehad.

Gelukkig klopte dit niet en kon ik me (van binnen) diep schamen:D

Zoals ik boven ook schreef, eerst gingen we familie van mij bezoeken die ik al 25 jaar nier had gezien. Was een emotioneel en warm weerzien💚Ik ben blij dat ik langs ben geweest.

Na het bezoek gingen Arda en ik een beetje slenteren in Kaleiçi, beetje winkelen en besloten rond 18.30 uur even naar het hotel te gaan om uit te rusten.

Een half uurtje uitrusten en daarna weer de hort op was het plan.

Na het uitrusten, heb ik me even omgekleed, mooi gemaakt voor het flaneren aan de boulevard:)) en zijn we de stad ingegaan.

Eerst gingen we ergens eten, weer bij Fatma Sultan. Is zo fijn daar, gewoon een aparte menukaart voor vegans. Dat maakt het zo veel makkelijker voor mij.

Ik heb weer manti gegeten, en Arda ook maar dan een non-vegan variant ervan.

Arda was heel spraakzaam en gezellig. Zo leuk vond ik dat. Dat zijn echt de momenten waar ik heel erg van geniet, gewoon een grote jongen bij me waarmee we kunnen kletsen en gedachten kunnen wisselen.

Ook na het eten was het heel gezellig. We gingen naar een park (Karaali oglu parki) waar ze een cay bahcesi (theetuin) hebben met een stunning uitzicht! De zee, de bergen, de lichtjes, zo mooi🥹

Daar hebben we gezeten, een semaver en fruitsalade besteld en heel veel gekletst en geroddeld:)))

Dit soort momenten zijn mij erg dierbaar, mijn puberkind weer echt alleen met mij, met z’n tweetjes over van alles praten en weer tot elkaar komen. In Nederland lukt dat niet altijd door werk en school.

Na de thee besloten we de haven in te lopen zonder specifiek doel.

Dit hebben we gedaan tot 23.30 uur en waren toen echt op.

We zijn nu in onze hotelkamer en zijn aan het ontspannen. Ik op mijn telefoon en Arda met zonnebloempitten en filmpje in zijn bed:)

Vandaag hebben we op het eerste oog geen benoemenswaardige dingen gedaan maar voor onze band vond ik het des te meer een fijne dag.

Morgen gaan we wel weer iets actiefs doen; duiken!

De dag erna komt mijn vriend met zijn kind naar Antalya en gaan we met z’n vijfjes door naar Olympos.

Ik houd jullie op de hoogte.

Voor nu doei doeii, en tot morgen.