Hello, where are you from?

18 juli 2017 - Kuching, Maleisië

Elk gesprekje begint ermee:"Hello,where are you from?" Maar in Maleisië is er iets noeuws toegevoegd aan dit riedeltje. Omdat mijn moeder een hoofddoek draagt en ik niet raken ze in de war. Dus nu gaat het gesprek zo:"Hello,where are you from? We're from Holland. Holland? Holland? Yes Holland. Owww, i never saw a Dutch Muslim.Well, it's like this;We live in Holland but we are actually Turkish. My parents are immigrants."  En zo moet ik het elke keer uitleggen. Zorgt soms wel voor heel leuke gesprekken hoor:))) Maar ik leg dit dus zo een tien keer per dag uit.Maleisiërs zijn echt zo aardig en nieuwsgierig, heel leuk. En ze zijn ook heel erg eerlijk. In Thailand bv stond ik altijd op scherp in taxi's enzo, dat hoeft hier absoluut niet. Ze proberen je niet af fe zetten en geven je altijd een eerlijke prijs. Best wel relaxed. Het is ook modern en ontwikkeld. Malesiërs hebben het heel goed, dat is duidelijk te merken. Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Arda heeft uitgeslapen daarna hebben we uitgebreid ontbeten en daarna hebben we gezwommen. Mijn moeder ging wonkelen, ik heb zo veel mogelijk votamine D gekregen en Arda is het zwembad ingedoken. Was echt heel lekker. In de namiddag zijn we eerst naar een shoppingmall en daarna naar Waterfront geweest. Langs de rivier flaneren, zoals alle locals hier:))) Best wel lachen hoor. Heel veel kleine,superschattige kindjes die we allemaal even zachtjes knijpen, muzikanten die echt niet kunnen zingen,heel veel souveniers en jongeren die rondhangen. We hebben ergens gezeten en Teh Tarik gedronken. Dat is een heel populair drankje hier. Ik heb een klein beetje gedronken want het is mierzoet en aan mierzoet doe ik niet:)) Morgen checken we uit in Kuching stad en gaan voor 1 nachtje richting het regenwoud. We gaan daar een nachtje in een boomhut slapen. Van daar vliegen we naar Kota Bharu. Ik denk dat ik morgenavond ook wel internet heb maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik ga in ieder geval proberen te schrijven. Slaap lekker allemaal.

1. Eline (via verrereizenmetkinderen):
    18 juli 2017
    Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Naar welk hotel zijn jullie verkast in Kuching?
    Wij slapen aan het einde 1 nachtje in Basaga, en daarvoor in Permai rainforest.
    Maar ik zoek nog een hotel in de stad voor de eerste 2 nachten.

Geniet ze!
  2. Ayse:
    19 juli 2017
    Hi Eline, Wij zijn dus weggegaan van Basaga. Superlieve mensen die daar werken die echt hun best doen maar sommige kamers waren echt heel slecht. Op de tweede verdieping met zwembadview zit je goed maar kamer nr.9 is echt een verschrikking. We zitten nu in River Majestic, goedkoop en prima om de stad te verkennen. Het ontbijt is er heerlijk en het zwembad is ook heel lekker. Aanrader dus. Wij gaan zo richting Permai rainforest vertrekken. We verblijven er helaas maar 1 nachtje, alles was al volgeboekt.