Helloooo Roma

1 mei 2023 - Rome, Italië

Daar zijn we dan, in Rome, de stad waar we al zo lang naartoe willen gaan!

Eerst maar over onze reis eerder vandaag; onze tickets hadden wij gekocht van KLM en met het online inchecken, konden we voor een relatief kleine meerprijs business class boeken. Dat heb ik me niet twee keer laten zeggen, dus snel Arda

gebeld om hem te vragen of hem dat leuk leek (natuurlijk leek hem dat leuk) en daarna heb ik onze stoelen gereserveerd.

Het privilege begon al bij de security; we hoefden niet in de rij te staan en konden zonder wachten door de beveiliging, terwijl de rest aan het wachten was. Daarna konden we doorlopen naar de Crown Lounge om in rust te wachten op onze vlucht. We waren expres vroeg gekomen om van alles wat business class biedt, te genieten:)

Bij de lounge hebben we dus ons avondeten gehad. Je had een open buffet waar ze van alles hadden, warm, koud, zoet en zout. Verder hadden ze aparte ‘eilandjes’ voor fruit en drankjes. Het was prima en ook wel lekker rustig, maar aan de andere kant is het leuke deel van het reizen ook wel het stuk dat je de drukte ingaat met alle andere reizigers. Bij het instappen, mochten wij als eerste instappen en na het opstijgen, gingen de gordijnen tussen economy class en business class dicht. Dat voelde even vreemd en vervelend, maar ik moet zeggen dat we snel wenden🙈 Arda vond het ook niet heel fijn dat het personeel hem met ‘u’ aansprak. Het voelde een beetje onwennig maar aan de andere kant was het ook een superleuke ervaring. We kregen drinken uit echte glazen, thee uit porseleinen kopjes en heel veel lekkernijen.

Verder hebben we heel veel gelachen met Arda. Hij heeft zo veel humor, het is nooit saai om met hem te reizen. Ik heb gewoon een erg leuk kind dat heel goed is gelukt:) Verder verliep de vlucht heel spoedig en ontspannen.

Eenmaal aangekomen in Rome werden we opgehaald door ons hotel. Ja, ja, onze trip is decadent begonnen en ik vertik het om me er schuldig over te voelen. De geur, de sfeer op het vliegveld was net Turkije. En de meneer die ons kwam ophalen, stak gelijk een sigaret op en het plaatje was compleet:)

Dan over ons hotel;

We verblijven in een heel mooi pand dat wordt beheerd door twee broers. Het is hun ouderlijk huis geweest dat ze hebben omgetoverd tot luxe suites. Een van de twee broers deed een uitgebreide tour door het pand, terwijl wij echt kapot waren en wilden uitrusten:) Hij was wel heel lief en bedoelde het goed, dus hebben wij geduldig geluisterd.

Maar nu is het echt tijd om te slapen want morgen om 10 uur moeten we bij het Colosseum zijn voor een tour die ik al vanuit Nederland had geboekt.

Tot morgen!