En nog een keer op naar Marsaxlokk :)

2 mei 2019 - Sliema, Malta

We hadden een superleuke dag vandaag.

Vanochtend werd Arda pas om 9:30 uur wakker dus moest ik wachten.

Geeft niets want ik heb ondertussen het hotel voor Marokko geregeld:)

Toen Arda wakker werd, besloten we weer naar het eethuis van gisteren te gaan voor het ontbijt. Meneer was de hele tijd aan zijn telefoon waar ik een klein beetje gek van begon te worden.

En ik had gelijk, kwamen we achteraf achter. Omdat hij de hele tijd met zijn telefoon bezig was, kwam ik er in de uber achter dat hij zijn tas in het eethuis was vergeten.

Ik werd even boos op hem maar de chauffeur suste het:) Hij zei dat alles een reden had en dat we op deze manier misschien wel aan een ongeluk waren ontkomen. Slimme zet van meneer, en Arda was het ook wel erg eens met hem:)) En ik ben het ook eens met hem hoor, ik denk ook dat alles met een reden gebeurt, maar dat het kwam door zijn tel. was wel even irritant.

Maar goed, dus wij terug om zijn tas te halen en toen gingen we dan echt naar Marsaxlokk, weer:)

We vonden het gisteren zo heerlijk dat we besloten vandaag weer te gaan.

En vandaag was het eigenlijk zelfs nog leuker. We vonden een inham in de rotsen waar we ons kleedje spreidden, en lekker konden liggen. Echt precies een plekje waar je prachtig uitzicht hebt op de baai, waar Arda de hele tijd van de rotsen kon afspringen, afgezonderd maar niet helemaal, was dus perfect. Vandaag hebben we er nog langer gezeten, tot ongeveer 5 uur. We hebben gezond, gezwommen, gegeten, gekletst en gelachen. Was echt heel gezellig.

Tegen de avond gingen we terug naar Sliema om er te gaan eten. Arda Pizzahut en ik Noodles.

We hebben het weer op een bankje opgegeten.

Hierna zijn we een ijsje gaan halen en besloten om terug te gaan naar ons hotel.

Morgen vliegen we al om 7:40 uur dus op tijd naar bed proberen te gaan, is wel handig.

Dit is onze laatste dag op Malta dus zal ik met dit verhaal ook mijn verslagen van Malta afsluiten.

Wat wij van Malta vonden, is dubbel.

Het is een prachtig land met adembenemende baaien en betrouwbare, vriendelijke mensen maar er is wel een Maar.

De drukte vanwege de erg aanwezige toeristen (Ze staan letterlijk naast elkaar maar schreeuwen tegen elkaar als ze praten) maakte het minder leuk om hier te zijn.

Ik heb met verschillende Maltezen gepraat hierover en zij zeiden dat ze niet beter wisten en dat ze het geaccepteerd hadden. Plus dat het een grote bron van inkomsten voor ze is.

Ik vond het erg leuk om er tussenuit te zijn, samen met Arda, lekker zwemmen, kennis opdoen over de geschiedenis van Malta en vitamine D te krijgen, maar ik zou niet heel snel nog een keer voor Malta kiezen.

Ik denk dat er nog genoeg onontdekte plaatsen zijn waar je de authentieke cultuur en mensen tegen kunt komen.

Tot zover onze Maltablog, volg ons vanaf 29 mei weer want dan zijn we in Tanger, Marokko!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade