Kuching verkennen

15 juli 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag hebben mijn moeder en Arda uitgeslapen en ik ben om 06:00 uur wakker geworden. Zooo leuk om zo vroeg wakker te worden en lekker te wachten. Na het ontbijt zijn we naar Kuching stad gegaan. Ik moet zeggen dat ik het erg vond meevallen. Ik had op internet gelezen dat het saai was maar wij vonden het echt heel gezellig. Eerst zijn we alle souvenierwinkeltjes afgestruind en daarna hebben we een rivertour gemaakt op de Sarawakrivier. Het is zo fascinerend om te zien hoe kinderen anders leven dan in Nederland. We kwamen langs huizen op palen in de rivier en zagen kinderen de rivier in springen. Allemaal superblij toen we langskwamen en allemaal zwaaien. Ondertussen bungelden ze aan bomen en sprongen het water in. Wat een totaal andere wereld, misschien een leukere en vrijere wereld maar dat kunnen we natuurlijk niet te weten komen. Tegen de avond hebben we, heel vies bij de grote M gegeten. Echt, ik zou het niet gedaan hebben maar Arda heeft de traditie bedacht dat we in elk land waar we komen 1 keer naar de M moeten. Bleehhh. Op de hoek zit vast het lekkerste local eethuis van Maleisië maar wij zitten daar in een vies stinkketen. Maar goed, genoeg gezeurd:) We zijn trouwens ook op de foto geweest met Miss Sarawak :))) Die werd toevallig ergens in een winkelcentrum gehouden waar wij liepen. In de avond hebben Arda en ik gezwommen en straks gaan we hier in ons hotel eten. Het hotel is heel gezellig en levendig. Het was echt een gezellige dag met veel indrukken. Morgen om 07:45 worden we geacht klaar te staan om naar Orang Oetan rehabilitation centre te gaan. In de middag komen we terug, hebben we even een rustmoment en dan gaan we om 16:00 uur naar Wetland national park. We gaan dolfijnen, krokodillen, apen en vuurvliegjes spotten. Joeehhhoeeee. Reizen is eeechhttt wel leuk.