Onze laatste dag in Athene :(

29 december 2017 - Athene, Griekenland

Vandaag was het helaas onze laatste dag in Athene. Morgenochtend vliegen we richting huis. Ook wel fijn om naar huis te gaan maar ook niet weer zo fijn dat ik denk dat het wel weer tijd is. Nee, tijdens mijn reizen mis ik mijn thuis eigenlijk nooit. Ook al woon ik in de leukste stad van Nederland:) Als je je nog afvraagt welke stad ik bedoel; Utrecht natuurlijk :) Het was vandaag ook weer heerlijk weer in Athene. We hebben vandaag veel musea bezocht. We begonnen met de Greek childrens art museum. Het was een heel klein museumpje met activiteiten over onderwerpen als racisme, de samenleving en het mileu. Arda heeft getekend en we hebben een paar opdrachten over deze onderwerpen gedaan. Je hebt wel genoeg aan een half uur- drie kwartier. Het was leuk om het gezien te hebben maar geen must als je maar kort verblijft in Athene. Van dit museum zijn we doorgelopen maar de Olympus van Zeus. Was zo indrukwekkend! We hebben er veel mooie foto’s gemaakt en fijn rondgelopen. Hierna zijn we via tussenstraatjes richting het Akropolismuseum gegaan om daar eerst iets te snacken te kopen en daar met de metro door te gaan naar het Archeologisch museum. Ik heb als snack Griekse yoghurt met honing en walnoten genomen en Arda een ijsje. Het was zoooo lekker. De Griekse yoghurt is hier echt anders dan de Griekse yoghurt in Nederland. Misschien eens aan een Griek vragen of er betere toko’s zijn waar ze ze wel zo lekker verkopen. Maar goed, het Archeologisch museum was heel interessant. We hebben er zeker drie uur rondgelopen en heel veel gezien. Allebei vonden we het leuker dan het Akropolismuseum. Na het museumbezoek zijn we ergens gaan lunchen en zijn door de wijk Omania heen gewandeld en zo richting Monastiraki gegaan. Onderweg hebben we weer wat dingetjes gekocht wat betekende dat we langs ons hotel moesten om alles weer in onze koffers te stoppen. Toen het tijd was om te eten, hadden we eigenlijk helemaal geen honger. De porties zijn zo groot in Griekenland dat we eigenlijk met 1,5 portie op een dag wel genoeg zouden hebben maar we wilden zo graag van alles proeven dat we bleven eten :) Maar deze avond dachten we het echt licht te houden en namen allebei een wafel. We hadden beter 1 wafel voor ons tweetjes kunnen nemen want dit was zelfs te veel. Maar ja, morgen gaan we naar huis en dan krijgen we onze kleine porties terug. Na de wafels hebben we nog gewandeld in Plaka en Monastiraki en ik heb kruiden gekocht voor thuis. We hebben het niet te laat gemaakt vandaag omdat we morgenochtend om 05:30 moeten opstaan. Ik ga morgenavond thuis nog een laatste verhaal schrijven over mijn algehele indruk van Athene en daarna moet ik weer afscheid van jullie nemen. Maar voor nu: Kalinigtaaaa