laatste dag in Chiang Mai

21 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag was het onze laatste dag in Chiang Mai. We hebben er een leuke en weinig inspannende dag van gemaakt. Vanochtend na ons ontbijt hebben we op de fiets een paar tempels bezocht. Het fietsen was best spannend, maar alles ging elhamdulillah goed.  Bij de laatste tempel zagen we een massagesalon op het terrein. Het was erg goedkoop en het zag er erg simpel uit. Toch maar geprobeerd en wat ben ik blij dat we dat hebben gedaan. Ze waren zoooo goed. We hebben een voet- en nek/rugmassage genomen. Het was echt perfect. Niet te hard, niet te zacht en erg professioneeel. Ik had een jonge masseur, maar Arda een oudere dame die echt goed wist waar ze mee bezig was. Na de massage gingen we naar Maya mall. Een modern winkelcentrum waar we hebben rondgeslenterd en waar Arda spelletjes heeft gedaan met coins. Was geen bijzonder winkelcentrum, maar wel fijn om er even geweest te zijn. Al was het maar om Arda iets te laten eten:) Na de mall heeft Arda weer gezwommen. Morgen gaan we naar Phuket en daar kan hij zo veel zwemmen als hij maar wil.

In de avond hebben we afscheid genomen van sommige medewerkers van ons hotel. We zijn in een week erg gehecht aan ze geraakt en we moesten wel even slikken toen we afscheid namen. Arda is goed geknuffeld en nummers en mailadressen zijn uitgewisseld. Het is zo leuk om op reis te zijn. Je leert zoveel nieuwe mensen kennen en je hoort zoveel over andere landen en culturen. Arda heeft hier bv. met Chinese kinderen gespeeld en Chinese woorden geleerd. Tuurlijk vroeg Arda gelijk wat billen betekent in het Chinees:) Verder heeft hij een vriendje gevonden uit België. Ik heb ook leuke gesprekken gehad met mensen uit Egypte, Brazilië en Hollanddddd. Ik heb hier zelfs kennisgemaakt met een Nt2 docente. Dat was echt een feestje. We begonnen gelijk over cursisten, methodes en het Nt2 onderwijs te kletsen. Toen merkte ik dat ik mijn cursisten stiekem wel mis.

Morgenochtend vroeg gaan we richting het Zuiden. Ik zal jullie hopelijk morgenavond uit Phuket schrijven.