Laatste dag in Rome

4 mei 2023 - Fiumicino, Italië

Onze laatste dag in Rome. Deze avond vliegen we terug naar Nederland.

Is wel fijn dat we vrij laat vliegen zodat we nog een hele dag hadden.

Mijn voet was nog wel opgezwollen, maar goed genoeg om kleine stukken te wandelen. We hebben door mijn voet weinig kunnen slenteren en alles met de Italiaanse Uber (Free now) gedaan, en ik moet zeggen, de prijzen waren zeer schappelijk. Een rit van ongeveer 20 minuten kostte tussen de 11 en 15 euro. In Nederland is dat veel duurder.

Vandaag stond Castel D’angelo op de planning. We gingen daar dus met de taxi heen en besloten eerst een Carrefour in te gaan voor een ontbijtje. Wat fruit, nootjes en water it is. Meer hadden we ook niet nodig voor de benodigde energie in de ochtend.

Bij Castel D’angelo hadden we helaas geen toegang tot een rolstoel:) dus moest ik alles lopen. Vijf verdiepingen trappen was wel even een dingetje, maar ik heb het gered. Het meest indrukwekkende aan de burcht was de terras d’angel met een prachtig uitzicht over heel Rome. Ook was het beeld van de engel Michael op de top van de burcht heel mooi, met een mooi verhaal erachter!

Na Castel D’angelo besloten we in deze wijk te wandelen omdat we nog tijd hadden. We aten ergens een ijsje, kochten een paar kleine souvenier en slenterden zonder dat we het door hadden een woonwijk in met een markt!! Yaaayyy, kleding, sokken, echt zo een typische Mediterrane buurtmarkt. Ik heb veel lopen graaien maar niets gevonden in mijn maat.

Ondertussen was het bijna 17 uur en besloten we naar ons hotel te gaan. Onze spullen stonden daar nog, dus koffers halen en door naar het vliegveld.

Waar we nu ook zijn en waar Arda een piano heeft gevonden waar hij op speelt ♥️

Het was een heerlijke vakantie, waarin we veel quality time met elkaar hebben gehad en waarin we veel hebben gezien en geleerd.

Over twee maanden gaan we naar Canada, daar kijken we ook heel erg naar uit. Maar eerst…thuis komen in Utrecht en ons schooljaar afronden.

Leuk dat jullie weer hebben meegelezen lieve volgers en hopelijk tot over twee maanden.

Ow, ow, ow, ik vergeet iets te vertellen!! Nog een laatste ding; ik heb Sinan voorgesteld om in Rome te gaan trouwen (Ja, we gaan trouwen, in 2024). Hij vond het een leuk idee, dus wie weeettt. Zou me zo gaaf lijken, deze prachtige en romantische stad is er perfect geknipt voor.

Nu stop ik echt.

XOXO