Laatste verslag over Marokko🇲🇦

3 juni 2019 - Utrecht, Nederland

Ik zou nog een laatste reisverslag schrijven, dus hierbij.

Het is inmiddels een dag later, Arda en ik zijn beiden al naar school geweest, en het ook makkelijk overleefd:) De vermoeidheid viel echt mee, en het scheelde ook dat mijn leerlingen erg rustig waren vandaag:)

Een terugblik op onze eerste vakantie naar Marokko;

Ten eerste kan ik zeggen dat we allebei heel erg hebben genoten van onze reis. De mensen, de sfeer, alles was zo mooi en bijzonder.

Ik wist niet zo goed wat ik van Marokko moest verwachten, dus ben ik ook helemaal blanco de reis begonnen. Je hoort veel verschillende verhalen van mensen die naar Marokko zijn geweest, waardoor ik niet wist hoe wij het zouden vinden.

Echt mensen, het was het hartstikke waard en ik weet nu al dat we nog een keer gaan komen, maar dan voor langer.

Het enige wat ik wel een dingetje vond, was het eten. Vanwege de Ramadan was alles dicht, maar dan ook echt alles, en dat was soms wel vervelend. Ik heb bv. gewoon geen Tajine kunnen eten, echt jammer.

Maar we hebben het er al over gehad met Arda; volgende week ergens gaan we in Lombok Marokkaans eten, en dan krijg ik eindelijk mijn felbegeerde Tajine:)

Het winkelen was een feest, helaas was onze koffer én onze rugzakken helemaal vol en konden we er niets meer bij kopen. Maar we zijn blij met alles wat we hebben gekocht. Vooral mijn jurk😍 Die ga ik morgen met het Suikerfeest aandoen, ik kan niet wachten:))

Verder vond ik de vluchten ook heel fijn. Air Arabia is prima voor de prijzen die ze hanteren.

Kortom mensen; Ga naar Marokko als je de mogelijkheid hebt! Binnen drie uur beland je in een totaal andere wereld. In de Arabische wereld die ik heel veel leuker vond dan ik had verwacht!!

Ik heb het niet altijd met landen maar als de klik er is, dan is de liefde ook heel groot. Dat heb ik niet ervaren met een eiland als Malta, maar Marokko heb ik in mijn hart gesloten💜

Dat was mijn laatste reisverslag over Marokko.Over zeven weken is het zomervakantie en dan gaan we lekker backpacken met Arda in de Balkan.

Volg ons dan ook zou ik zeggen!

Tot dan xoxo