Liverpool, een grauwe doch liefdevolle stad

31 december 2019 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb in 1 dag zoveel indrukken opgedaan, echt bizar.

Vanochtend vloog ik om 10.30 uur met Easyjet naar Liverpool. Op hetzelfde tijdstip kwamen we ook aan omdat er een uur tijdsverschil is.

Na een rit van een uur met de bus naar het centrum, werd ik ergens gedropt. Ik heb een Airbnb geboekt en daar heb ik nu toch wel een beetje spijt van. Op zich is het maar 20 min. lopen van mijn Airbnb naar het centrum, maar toch. Ik zou nu best wel een echte hotelkamer willen hebben waar ze elke dag schoonmaken, ontbijt hebben etc. Maar goed, dit is wel de helft van de prijs van een hotelkamer, en het is prima, schoon en zo.

Eenmaal aangekomen bij ‘mijn’ huisje, ben ik gesetteld en me klaargemaakt om naar buiten te gaan. Aanvankelijk zou ik naar het museum van The Beatles gaan ‘The Beatles story’ alleen kreeg ik via de app. van couch surfing de vraag voor een ‘hang out’ van ene Sergio. Dat ‘hang out’ is dat je iemand vraagt in dezelfde stad of hij iets met je wil doen. Echt een heel leuk concept, ook vrijblijvend. Heb je geen zin? Dan haak je gewoon af. Na Sergio kwamen er allemaal mensen bij die ook wilden afspreken. Uiteindelijk spraken we af met z’n vieren. Eentje kwam niet opdagen, dus waren we met z’n drieën. Eentje uit Argentinië en eentje uit Engeland. We zijn samen naar The Cavern club geweest. Was gaaaaffff! The Cavern club is de plaats waar The Beatles optraden toen ze nog niet beroemd waren. Was zo bijzonder, zo magisch om hier te zijn. We hebben er gezellig gezeten, gekletst en kennisgemaakt. Met Sergio klikte het direct, Tom viel er een beetje buiten. Die vertrok ook eerder dan wij. Wij hebben toen met Sergio een paar clubs en pubs bezocht, was heel gezellig. Engelsen zijn echt warm en direct. Zo zijn we in contact gekomen met veel mensen. Dat vind ik altijd het leukste aan reizen, met locals kletsen.

Na de pubs gingen we de beroemde standbeelden van the Beatles zoeken. Die hebben we gevonden en heel veel foto’s genomen.

Het is vandaag 31 december dus ik zou moeten feesten tot middernacht, maar ik ben geen nachtmens dus ga ik voor 12 uur nog naar bed. Morgen wil ik fris opstaan want ik wil veel doen. Sergio wil ook mee, wel lachen.

Verder over Liverpool;

Liverpool is echt een lelijke stad. Ik vind het superknap van the Beatles dat ze zulke liefdevolle en positieve liedjes in zo een grauwe stad hebben kunnen schrijven. Nu heb ik nog meer respect voor ze.

I wanna hold your haanndddd, i wanna hold your handdd. la la la