Van Luang Prabang naar Nong Khiauw 💜

9 augustus 2018 - Nong Khiaw, Laos

“Aarrghhhh, mamaaaaa, een vette, grote schorpioen voor de deur van onze bungalow.” Dit was waar ik vanavond mee te dealen had :))

Maar daar later meer over.

We begonnen de ochtend in Luang Prabang en eindigden in een prachtig dorpje namelijk Nong Khiauw.

Arda werd vanochtend gelukkig een heel stuk beter wakker waardoor ik weer het èèn en ander kon plannen voor vandaag.

We zouden dus vandaag naar het noorden gaan, met een busreis van 3 uur.  We werden door een minivan gedropt op het busstation en van daar zouden we met een minivan van 15 personen doorrijden naar Nong Khiauw. De minivan werd echt tot op de nok volgepropt met spullen; onze backpacks onder de stoelen en verder meloenen en dozen overal en nergens. Het was prima te doen voor ons maar de minivan was het hier niet mee eens. Toen we nog zo een 30 km hadden, kregen we aan klapband. Iedereen eruit, aan de kant van de weg staan en wachten maar. Het had wel iets gezelligs, mensen die met elkaar kletsten, eten en om ons heen kijken.

In het busje zat naast ons een Duits/Poolse jongen die al 10 maanden aan het reizen was in zijn uppie. Ik was helemaal jaloers. We hebben leuk gekletst met hem. Toen we aankwamen, was het rond 13.00 uur.

Onze verblijfplaats was echt zoooo leuk maar wel vol met insecten en dieren die wij niet gewend zijn te zien. Arda vond het wel echt spannend allemaal maar ik liet het maar op mij afkomen. We hadden zelfs een inifitypooltje met een uitzicht wat ik nooit eerder heb gezien vanuit een zwembad. Ik was echt helemaal verliefd. We hebben uren aan het zwembad gehangen, gezond en gezwommen. Arda heeft met twee meisjes gespeeld en ik heb met de ouders gekletst. Waar praat je over met reizigers? Juist, waar ben je geweest, waar ga je naartoe en heb je tips voor me? Heerlijke gesprekken.

In de avond zijn we met Arda het dorpje ingegaan om te kijken wat we allemaal kunnen doen. In het dorp is dus niets te doen maar in de omgeving des te meer. Voor morgen hebben we niets gepland, we kijken hoe het loopt. Misschien op de fiets de omgeving verkennen, met de boot naar het eerstvolgende dorp of gewoon aan het zwembad hangen. We laten het lekker op ons afkomen.

De dag erna willen we wel iets actiefs doen, waarschijnlijk een dagtrekking. We zien het wel.

Het avondeten aten we op onze verblijfplaats, en het was heeerlijkk. Ik heb 8 springrolls gegeten en papaya salade. Was zoooo lekker.

Na het avondeten wilden we nog een bij het zwembad zitten en chillen toen Arda dus gillend vanuit de bungalow kwam. Een schorpioen dus. Ik begon ook te gillen en en de eigenaar kwam om te kijken hoe ernstig het was. Het was een schorpioen zo groot als mijn hand, brrrr.

Hij heeft hem weggehaald voor ons en op ons hart gedrukt dat we ons echt niet druk moesten maken. Makkelijk gezegd :)))

Over onze bungalow; we worden elke dag wakker met uitzicht op de bergen, dat zegt al genoeg denk ik. We hebben geen airco maar twee van’s. Dat gaat lekker warm worden vannacht. We gaan het zien.

Ik ga nu een kopje groene thee drinken en daarna wat spelletjes doen met Ardos.

xxx