Nieuwe avonturen, we beginnen in Bosnië

21 juli 2019 - Sarajevo, Bosnië en Herzegovina

En daar ben ik weer, met mijn reisverslagen:)

Ik weet niet zeker of ik deze reis ook elke dag ga schrijven, maar ik ga het wel proberen.Dit is de planning; We vliegen op Sarajevo, Bosnië. Voor Bosnië heb ik een week staan, de hotels zijn ook geregeld, maar er kan van alles veranderen.Hierna willen we naar Montenegro, Albanië en Macedonië. We gaan alles ter plekke regelen, dus we zien wel.

Maar vandaag vlogen we in ieder geval naar Sarajevo. Vanochtend werden we al om 5.30 uur wakker omdat we naar het station moesten lopen.

Onze eerste vlucht duurde anderhalf uur en ging echt makkelijk. Wel had ik naast me een relifanaat zitten die met een groep van 20 naar Albanië ging voor zendelingenwerk. Waarom zou je een ander willen overhalen om zich tot jouw geloof te bekeren?! Ze probeerde mij ook over te halen ‘Jezuss is voor ons aan het kruis gestorven’ bla bla bla. Mij overtuigt ze niet met ‘en toen hoorde ik een stem dat ik niet alleen was.’

Maar goed; In Oostenrijk hadden we een uur voor de overstap voor het vliegtuig naar Sarajevo. Redden we makkelijk. De vlucht zou 1.10 uur duren maar duurde uiteindelijk maar 45 minuten! Echt heel chill. We werden in Sarajevo ook nog opgehaald en hadden alleen onze backpacks dus alles ging voorspoedig.

We verblijven in een hotel direct aan het oude centrum, echt supercentraal.We heben gedoucht, beetje spullen gerangschikt en naar buiten gegaan.

Ja hoor, we zijn gewoon in Turkije terechtgekomen! Echt elke winkel, elk restaurant is Turks, niet normaal. Was een vreemde gewaarwording, want je waant je echt in Turkije ipv. Bosnië. We hadden vreselijke honger dus gingen we börek eten, ja ook bij een Turk. Daarna hebben we rondgeslenterd in Bascarsija en liepen daarna over de Latin brug. Dat is de brug waar Franz Ferdinand is doogeschoten en de Eerste Wereldoorlog officieel is begonnen. Was heel cool om hier te zijn, en over deze brug heen te lopen.

We wilden alleen even slenteren maar zagen toen toevallig de kabelbaan die naar Trebevickaheuvel ging. Was echt heel eng en hoog, en Arda en ik scheten echt in onze broek:))) Eenmaal boven hebben we lekker gewandeld in de natuur en later zijn we met de kabelbaan naar beneden gegaan.

Trouwens, overal in Sarajevo kun je grafitti vinden. Ik had gelezen dat ze dit doen om de kogelgaten te verbloemen. Elk gebouw heeft wel kogelgaten, echt heel confronterend om te zien.

Morgen gaan we ook musea bezoeken om meer over de geschiedenis van Bosnië te leren, en overmorgen willen we naar Srebrenica.

Nu gaan we uitrusten want we zijn echt heel moe. Morgen hebben we een hele dag om Sarajevo te ontdekken.

Tot morgen!