Phuket, tussen de Russen en de Engelsen

22 juli 2016 - Phuket, Thailand

Daar zijn we dan, in de beroemde en beruchte Phuket. En owwww wat missen we Chiang Mai. We zitten in een groot resort met glijbanen, restaurants en speelruimtes. Prachtig en leuk voor Arda, maar het is niet mijn paradijs. We zitten tussen zuipende Engelsen en Russen die geen woord Engels spreken. Ik dacht dat een resort in Thailand anders zou zijn dan een resort in Turkije ( niet dat ik daar ooit ben geweest, maar van horen en lezen), maar nee hoor, het had net zo goed Turkije of Spanje kunnen zijn. Eerst baalde ik een beetje, maar toen ik zag dat Arda genoot heb ik ook maar besloten om er het beste van te maken. En dit is onze eerste dag, misschien moet ik nog wennen aan het grootse van dit hotel. Er lopen ook alleen maar gezinnen rond en als alleenstaande mama voel je je dan wel een beetje eenzaam. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, omdat je in kleine hotels alternatievere gezinnen hebt die open staan voor anderen. Met de gezinnen hier was contact onmogelijk, in ieder geval leek het er vandaag zo op. We gaan het de komende week zien.

Arda heeft vandaag de hele dag in de zwembaden gespeeld en ik natuurlijk ook samen met hem. We zitten gelijk aan het strand, dat is echt prachtig. Het hotel staat in een schattig dorpje met typisch Thaise winkeltjes. Toen we daar liepen was ik opgelucht ; Ah Thailand, de massagesalons, de lieve mensen en de Kapkunka's (dank u wel).

We hebben geen plannen voor de komende dagen. Ik weet niet zeker of ik in Phuket elke dag ga schrijven omdat we, denk ik, niet heel actief zullen zijn. En elke dag schrijven dat we hebben gezwommen is ook maar saai. We zijn hier een week, tot de 29ste, daarna vliegen we naar Bangkok, onze eindbestemming. Daar blijven we vijf dagen en vliegen dan terug naar Nederland. In Bangkok heb ik ook erg veel zin in. Ik ben dol op grote steden, maar vooral op Utrecht :) Mijn mooie stad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ilknur:
    22 juli 2016
    Haha wat een grappig stukje dit!! Zo ken ik Ayse!!! Fijn dat Arda zo geniet, en jij hebt weer tijd om te lezen denk ik. Ben je vast niet aan toegekomen in de afgelopen dagen. Fijn om te lezen dat jullie zo genieten van mooie Thailand!! Xxxliefs van ons!! Melda,ömer en Ilknur
  2. Ayse:
    23 juli 2016
    Ay sorma Ilk, dit resortachtige gedoe is echt niks voor mij:) Arda was om half 8 wakker met "mamaaa,zwemmeennn". Arghhh. Ik heb geen boek mee man, echt balen. Had sowieso niet gekund, denk ik. Ik krijg de hele dag door opdrachten van Arda: "Mama, nu moet je tellen hoe snel ik zwem, nu moet je kijken hoe ik duik, nu moet je met mij van de glijbaan af, op de buik en omgekeerd." :))) Sizede az kaldi demi? xxx