RealMadrid 3 - Sevilla 1

23 oktober 2022 - Madrid, Spanje

Daar gaan we weer…op reis met Arda. Deze keer is het bestemming Madrid. Vast niet te geloven, maar dit is onze keer in Spanje. We hebben veel verre en bijzondere reizen gemaakt maar een trip naar bv. Spanje en Italië hebben we nog nooit gemaakt omdat we altijd het idee hebben gehad dat het onder de hand is en makkelijk te bezoeken is.

Deze vakantie is het er dan toch van gekomen.

Omdat onze vlucht om 07.00 uur was en wij werden afgeschrikt door de website van Schiphol over de lange wachttijden, besloten we in Amsterdam bij Sinan te logeren, zodat we én op tijd waren én Sinan ons kon brengen.

Ik nam ‘risico’ en sliep tot 3.15 uur om daarna om 3.30 uur te vertrekken. Letterlijk om 4.15 uur waren we al bij onze gate:)

De vlucht was echt heel heerlijk. Arda heeft geslapen, ik heb 1 afl. van de ‘Handmaid’s tale’ gekeken (aanrader!) en binnen twee uur waren we geland.

Normaal gesproken nemen we de metro naar ons hotel maar we waren zo kapot dat we een taxi namen en zo heel snel bij onze Airbnb waren.

Settelen en gelijk slapen, dat was het plan want voor vanavond stond er, voor Arda, iets heeeeel belangrijks op het programma; een wedstrijd tussen Real Madrid en Sevilla.

Eerst dacht ik dat ik het saai zou vinden maar ik snap de spanning en enthousiasme wel. Die hele sfeer eromheen is zoooo gaaf. We kwamen aan bij het stadion, duizenden voornamelijk mannen die uitzinnig aan het rondrennen, springen en zingen waren, had iets oers maar ook wel iets grappigs:)

En we zaten op zulke goede plekken, echt bizar. We zaten gelijk achter het doel en echt heel erg dichtbij het veld, exact de zesde rij van beneden, echt een geluk gewoon.

De wedstrijd was zooooooo gaaafffff!!! Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. De hele ervaring was weerzinwekkend. En het leuke was, dat Spanjaarden net als Turken ook veel zonnebloempitten eten, dus we hebben de hele wedstrijd met het halve stadion zonnebloempitten gegeten.

Het was echt heel erg leuk! Ik ben blij dat we dit hebben gedaan. De supporters waren ook heel gezellig en vriendelijk, wat de hele wedstrijd nog specialer maakte.

En een beroemde voetballer, Karim Benzema, bleek een gouden bal gewonnen te hebben. Hij was er om het in ontvangst te nemen, dat was ook een hele happening. Heel erg indrukwekkend en bijzonder!

Het is nu 00.30 uur en we zijn net terug van de wedstrijd, en zijn eigenlijk kapotmoe. We hebben sinds gisternacht niet gewoon geslapen, dus het wordt vannacht vast een zeer diepe slaap.

Ik heb niet alles geschreven van vandaag maar het belangrijkste wat ik wilde delen, heb ik iig. gedaan.

Tot morgen.

Ayse