Een reisdagje met een gekke buschauffeur

25 juli 2018 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Eindelijk, eindelijk, eindelijkkkk, ik denk dat ik van mijn jetlag af ben. Ik heb vrij normaal geslapen afgelopen nacht. Ik werd wel wakker met overal spierpijn, resultaat van de trekking. Vooral mijn onderbenen voel ik heel erg. Dat komt waarschijnlijk door dat klimmen en dalen.

Vandaag heb ik niet veel gedaan omdat ik een reisdag had, van Sapa naar Hanoi.

De bus zou om 15.00 uur vertrekken dus had ik nog de ochtend om iets te doen. Eerst had ik nog wilde plannen maar heb daar toen toch van afgezien. Ik heb om 8 uur ontbeten en daarna weer het bed ingedoken om nog een beetje in te dutten. Rond 13.00 uur heb ik geluncht en daarna nog naar het cafè geweest waar ik de eerste dag ook was, die met het prachtige uitzicht. Ik heb daar op de schommelstoel lekker fruityoghurt gegeten en een boekje gelezen.

Om 15.00 uur liep ik naar de bus voor een rit van 6 uur. De chauffeur maakte alle clichés van Aziatische chauffeurs waar; zo hard rijden dat iedereen kotsmisselijk werd en inhalen op plekken waar het echt niet kon. Lekker ritje dus.

Hij zette me wel af bij mijn homestay. Daar had ik eerlijk gezegd niet op gerekend.

Niet veel gedaan vandaag dus, vooral veel in de bus zitten en vervelen.

Morgen Halong Baaayyyy!!!!