Schotland, here we are

30 september 2022 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Daar zijn we dan, in Schotland. Het land waar ik zoooveel over heb gehoord. De vriendelijke mensen, de veganopties, de natuur. Het voelt nu nog heel onrealistisch, maar dat zal wel komen omdat ik de hele dag voor de klas heb gestaan (dus de hele tijd aan staan), daarna naar het vliegveld ben gerend, daar Sinan heb opgepikt en het vliegtuig in ben gegaan.

De zeer lange rijen op Schiphol zijn een feit, alleen hebben wij niet in die rijen gestaan omdat ik ergens een paspoortscan zag staan, er heel enthousiast heen rende ‘Heee, we kunnen hier gewoon in zonder rij’ en niemand iets zei, dus een rij van minimaal een uur heb geskipt.

We hadden het pas door toen we boven bij de security stonden en de rij beneden zagen. Ik snap niet waarom het gebeurde, maar we waren echt heel moe en hadden niet door dat we een hele rij skipten en gewoon aan het voordringen waren. Geluk bij een ongeluk of zo😬

We waren dus veel te vroeg door de security en besloten wat te slenteren op het vliegveld, iets te eten en elkaar lastig te vallen. Schiphol vonden we er erg treurig uitzien. Alles was gesloten, de lichten waren gedempt, vergane glorie leek wel.

De vlucht duurde maar een uur, maar ik was, om mijn eigen traditie voort te zetten, misselijk omdat we in het begin turbulentie hadden. De rest van het uur hebben we 90’s Turkse liedjes geluisterd, meegezongen en meegedanst. Was erg gezellig:)

Maar nu, nu zitten we in onze prachtige Airbnb!! Het is dichtbij de stad (5 min. met de bus), heel schoon en relatief goedkoop. En daarnaast heeft de eigenaar, zo lief allemaal, vegan snacks voor ons gehaald🥹 Ik had dat niet vermeld bij haar, maar ze heeft dus waarschijnlijk naar mijn profiel gekeken en het daar gezien. Ik vind dit zo ongelooflijk attent en lief. Gelukkig bestaan er nog dit soort mensen op de wereld, hartje hartje hartje.

We hebben iets van de snacks gegeten en liggen nu uitgeteld op bed. We gaan lekker uitrusten en dan morgen heel veel doen. Ik heb er megaveel zin in.

Tot morgen.