slapen, eten, slapen, eten, slapen, eten

8 augustus 2018 - Luang Prabang, Laos

Vandaag werd ik om 6.45 uur wakker, erg laat voor mij maar ik heb dan ook als een blok geslapen, niet normaal.

Arda sliep gisteravond om 22.00 uur en werd vanochtend ook pas om 9.00 uur wakker. Helaas was hij nog steeds ziek en was aan het snotteren en hoesten. Hij heeft gewoon een ordinaire griep te pakken, ben ik bang. Big Sister Mouse ging niet door, dat was wel duidelijk. Morgen gaan we naar Nong Khiauw, een dorp in het noorden van Laos, op de terugreis van Nong Khiauw hebben we nog een nacht in Luang Prabang. Misschien dat we dan een herkansing krijgen.

Arda wilde niet ontbijten dus besloot ik om toch zelf te gaan. Ik heb ontbeten en iets te eten voor Arda meegenomen zodat hij toch iets binnenkreeg. Het leek erop dat we vandaag niets zouden kunnen doen.

Na een tijdje leek het me goed om een luchtje te scheppen met Arda en naar de apotheek te gaan voor wat Strepsils en pijnstillers. De apotheek bleek een klein kraampje te zijn met een paar medicijnen in de vitrine:) Zag er zo schattig uit, zo een mannetje erachter dat geen woord zei en alleen met de rekenmachine aangaf hoeveel het kostte.

Na dit wandelingetje, gingen we terug naar het hotel en ging Arda weer slapen. Toen hij wakker werd, was hij weer een stuk vrolijker. We gingen toen naar buiten om te lunchen. Het lunchen werd ook nog een stukje wandelen en langs de rivier slenteren. Arda wilde het zelf graag en ik dacht dat het hem wel goed zou doen. Aan de rivier hebben we youtube aangezet, liedjes van Kinderen voor Kinderen:)

We liepen al dagen met het lied ‘Waarom moet ik gaan’ rond in ons hoofd dus dat lied werd het:))) In Laos, in Luang Prabang een stad die UNESCO werelderfgoed is, aan de prachtige rivier, twee Hollanders die op een steen zaten en Kinderen voor Kinderen zongen:) Daarna zette ik ook nog het lied ‘Leef’ aan maar dat vond Arda echt te ver gaan :)))

Hierna gingen we weer naar het hotel om weer een dutje te doen en daarna weer wakker te worden om naar buiten te gaan voor het avondeten.

Het standaardriedeltje van vandaag;slapen en eten.

Morgenochtend rond half 9 vertrekken we naar Nong Khiauw. Sturen jullie allemaal jullie positieve vibes naar ons zodat Arda snel weer beter is? xxx