Slenteren door Liverpool

1 januari 2020 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen nacht (dus 31 december) viel ik rond 23:00 uur in slaap en heb he-le-maal niets meegekregen van de jaarwisseling:) Ik heb gewoon overal doorgeen geslapen. Ik herinner me vaag dat mensen aan het aftellen waren maar echt van heel ver weg.

Maar toch, toch werd ik niet fris en fruitig wakker. Ik had de eerste dag te veel adrenaline, te veel nieuwe indrukken, feestje, nieuwe mensen, was echt heel veel op een dag waardoor ik me vanochtend kapot voelde.

Sergio van couchsurfen wilde met mij naar het Beatlesmuseum maar ik had echt de behoefte om even alleen te zijn. Ik heb dat dus afgezegd en ben in mijn eentje gegaan.

Ik moest vanochtend nog ergens ontbijten maar kon niets vinden. Toen kwam ik op het briljante idee dat het museum ook vast wel een café zou moeten hebben. Wat ben ik blij dat ik daar op ben genomen. Het café zat natuurlijk vol met Beatlesfoto’s en door de boxen galmde The Beatles. Was echt heel gaaf ontbijten. Ik was ook nog eens de enige klant in het café, ik heb dus al zingend mijn ontbijt gedaan.

Na het ontbijt heb ik het museum bezocht. Het museum heet ‘The Beatles story’ en vertelt van begin tot eind hoe the Beatles zijn ontstaan en hoe ze groot zijn geworden. Het is echt een heel gaaf museum, een absolute aanrader voor fans. Na het museum ben ik ook naar de Fab4shop geweest. Ik moest twee t-shirts hebben, voor mijn zus en voor mij, omdat we in mei naar een concert van Paul McCartney gaan. Ik heb thuis al 3 Beatles t-shirts maar ik moest er toch nog één:))

Na het museum ben ik naar het winkelcentrum gegaan om voor Arda een Liverpool FC tenue te halen. Dat is gelukt en ik ben er superblij mee, omdat ik weet dat Arda er ook heel blij mee zal zijn.

Na het winkelen, wilde ik eigenlijk naar de Strawberry fields alleen de bus liet lang op zich wachten. Gelukkig maar want ik kwam erachter dat ze vandaag gesloten waren. Ik ga dus morgen, samen met Sergio.

Toen besloot ik de kathedralen van Liverpool maar te bezoeken. Ik ben blij dat ik die beslissing heb genomen. Ik had nief verwacht dat de kathedralen zo mooi zouden zijn. Vooral de Metropolitan cathedral was echt heel gaaf. Niet te veel poespas en heel rustig. Ik heb er zo een half uur gezeten om van de rust te genieten. Was echt heel fijn. De wijken waar deze kathedralen zijn ook heel leuk. Heel anders dan de toeristische wijken waar ik steeds rondloop. Ik vond dat wel heel fijn, normale straten zien, beetje praatje maken met mensen. Ik vind de Engelsen echt heel heel heel erg lief. Ze zijn altijd in voor een praatje. In Nederland dus echt niet.

Na de kathedralen heb ik nog een beetje gedwaald in de straatjes en ben daarna weer naar het stadscentrum gegaan om iets te eten. Vandaag ben ik voor Mexican food gegaan. Ze hadden een ‘veganmaand’ dus ik had voor het kiezen. Was wel handig.

Daarna heb ik een beetje gewandeld in Albert Dock, rondgekeken en nu ben ik weer ‘thuis’. Ik ben moe en ga vandaag op tijd naar bed zodat ik morgen vroeg kan vertrekken naar de Strawberry fields, die zijn best ver van hier.

Ow jaaa, nog iets. Vanochtend lag ik maar te tobben hoe ik zaterdagochtend vroeg op het vliegveld moet komen, totdat ik op het idee kwam om de avond ervoor in het hotel te verblijven op het vliegveld. Het is een Hampton-Hilton hotel incl ontbijt en dat heb ik geboekt voor 10 euro woeehhoeee:)) Je zal je wel afvragen hoe ik dat heb gedaan. Via hotels.com kun je nachten verzamelen als je daar boekt. Als je 10 nachten hebt geboekt (niet achter elkaar natuurlijk) krijg je 1 nacht bijna gratis. Die heb ik nu ingezet voor mijn laatste nacht. Dan hoef ik niet te stressen en kan ik rustig mijn vlucht pakken. Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Morgen eerst de oude wijk van the Beatles bezoeken, overmorgen een paar musea bezoeken en daarna kan ik terug.

xoxo