Thaiboksen

30 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Wat ben ik blij dat we weer in de bewoonde wereld zitten. Bangkok is druk, vies en lawaaiing. Precies zoals ik het wil dus.

Vanochtend zijn we rond 11.00 uur vertrokken en waren pas om 21:30 weer thuis. We zijn eerst naar Kidzania geweest. Kidzania is een overdekt park waar de kinderen de baas zijn. Ze mogen allerlei soorten beroepen uitproberen en verdienen daar ook geld aan. Dat geld mogen ze uitgeven in de shops in het park. Als je binnenkomt, is het alsof je een andere wereld binnenkomt. Ze hebben het helemaal afgeschermd en als je naar de lucht kijk. zie je wolken. Die wolken zijn getekend. Het is net zoals in die film van Jim Carrey, The Truman show. Ik voelde me exact als Jim Carrey. Arda vond het geweldig en heeft een heerlijke dag gehad. Het is opvallend dat iedereen met Arda op de foto wil. Ik ben benieuwd op hoeveel foto's Arda staat. Sommigen wilden ook mijn nummer om het naar mij te app.en. Het is ook zo raar om nee te zeggen, dus nu hebben allemaal onbekenden mijn telefoonnummer. Ze leken geen stalkers, zal wel goed zijn:)

Na Kidzania zijn we naar een paar beroemde  winkelcentra geweest hier in de buurt. Ons hotel staat gelijk bij het MBK center, dit is een winkelcentrum dat eigenlijk een luxe bazaar is. Het is er echt heerlijk winkelen. Na het winkelen kwamen we opeens een menigte tegen. Bleek dat kampioenschappen Thaiboksen dames net is begonnen. We mochten gratis meekijken en hebben besloten om dit ook te doen. Het begon heel mooi. Ze baden en gingen daarna een traditionele dans opvoeren. Ik was zwaar onder de indruk, totdat ze in elkaar begonnen te beuken. Ik werd er helemaal naar van. Ze sloegen echt heel hard, recht in het gezicht. Waarom zou je zoiets willen doen?

Ik heb trouwens pijn in mijn kaken van het glimlachen:) Ik merk ook dat ik het moeizamer doe dan aan het begin van onze reis. Toen liep ik de hele dag rond met een grijns op mijn gezicht:)

De wijk waar wij zitten is een beetje toeristisch maar er lopen vooral locals rond. De winkelcentra zijn vol met jongeren die een beetje rondhangen. Zo leuk om te zien dat er geen enkel verschil is met de jongeren in Nederland of Turkije of waar dan ook.

Morgen gaan we naar het Koninklijk paleis en naar Wat Arun en Wat Pho.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade