Twee nachten Konjic

24 juli 2019 - Konjic, Bosnië en Herzegovina

Ik werd afgelopen nacht zo fijn wakker. Ik dacht dat al mijn leerlingen mee waren, dus schrok ik wakker en vroeg aan Arda (die nog niet sliep) waar mijn kinderen allemaal waren. Waarop hij zei dat we op vakantie waren en dat mijn groep dus echt niet mee was:)) Daarna werd ik weer wakker en zei tegen Arda dat het tijd was om te slapen terwijl het nog heel vroeg was.

Ik was mezelf niet de afgelopen nacht, waarschijnlijk verwerk ik verdriet op dit soort rare manieren :D

Maar verder gaat alles goed hoor:) Ik type dit nu vanaf het balkon van ons superschattige pension in een klein dorpje genaamd Konjic. Konjic staat bekend om zijn Neratvs rivier en om het raften.

Ik ben blij dat ik voor dit dorp heb gekozen, want het is er prachtig! De natuur, de rust, echt heerlijk. Het is allemaal zo idyllisch, echt een plek om tot rust te komen.

We zijn met de bus hierheen gekomen, was geen lange rit, 1,5 uur, maar toch wel grappig. We hadden stoelnummers dus dachten we te wachten tot iedereen erin zat. Bleek dat iedereen overal random ging zitten. Wij hadden dus alleen nog plek helemaal achteraan, echt een schoolreisgevoel:) Onderweg stopten we ook om mensen op te pikken die gewoon staand meegingen, en dan te bedenken dat deze bus naar Mostar ging! Wij stapten dus onderweg in Konjic uit en namen een taxi naar ons pension. We kregen een kamer met balkon en het uitzicht van het balkon, gewoon wow!!

We besloten gelijk onze badkleding aan te trekken en te zwemmen in de Neratvs rivier. Aan de overkant van de rivier waren er ligplekken alleen moest je daar wel zwemmend komen:) We zijn maar aan deze kant gebleven, al ging Arda wel een keertje naar de overkant zwemmen. Dat was zo eng! De rivier heeft een stroming die heel rustig lijkt, maar als je erin bent, voel je dus hoe heftig die is. Toen Arda aan het zwemmen was, ging hij echt absoluut niet recht. Ik zag het gebeuren en hij voelde het ook. Ik in paniek helemaal, toen hij aan de overkant was ik gillen dat ie terug moest komen. Er waren meer mensen maar toch schrok ik mij kapot. Arda schrok vooral van mij en zwom snel terug. Dat gaan we dus niet meer doen. We hebben daarna nog een beetje gezond en toen zijn we teruggegaan. Ik heb op ons balkon een boekje gelezen totdat we naar buiten gingen om iets te eten. We vonden een heel leuk restaurant met een prachtig uitzicht. Als toetje bestelde ik fruitsalade, ik dacht gezond bezig te zijn, kreeg ik fruit met slagroom erop. Het lukt ze serieus om alles wat gezond is, ongezond te maken:))

Hierna zijn we al wandelend en kletsend teruggekomen en nu zitten we op het balkon. Ik ga zo lekker lezen en dan op tijd naar bed, om morgenochtend vroeg wakker te worden voor het raften. Ik vind het echt superspannend!