Vaarwel Maleisië, welkom nieuwe avonturen

5 augustus 2017 - Utrecht, Nederland

Daar ben ik dan weer, terug in Nederland. Nog steeds een beetje moe maar niet echt last van de jetlag. Het lijkt alsof ik uit een sprookje ben ontwaakt, uit Alice in Wonderland, en dat het iemand anders was die al die mooie avonturen heeft meegemaakt. Ik heb nog niet laten bezinken dat ik terug ben en het 'gewone' leven weer begint. De laatste dag in Maleisië was erg lekker. We hebben ons laatste geld opgemaakt door nog het één en ander te kopen en lekker uitgebreid te eten. Tegen de avond zijn we naar het vliegveld gegaan en zijn na een heerlijke vlucht in de ochtend om 04:30 in Istanbul aangekomen. We vlogen met Turkish Airlines en ik kan het echt iedereen aanraden! De service, de stewardessen, het eten,het entertainmentsysteem, kortom alles was perfect. We kregen ook allemaal een toilettasje met sokken,tandpast/tandenborstel,oordopjes etc. De kinderen kregen een rugzak met verschillende soorten speelgoed en knutselspullen erin. Echt top allemaal! Ik weet van een vriend die bij THY als steward werkt dat Turkish airlines heel hard aan het werk is om de kwaliteit nog beter te krijgen. Ze hebben de afgelopen tien jaar veel progressie gemaakt waar ze echt trots op kunnen zijn. Ze concurreerden tot voor kort met Lufthansa voor een plekje in de top 3 van de wereld voor de beste service en stiptheid. Lutfhansa is officieel verslagen en heeft THY zijn verdiende plek gekregen. Ik heb tot nu met veel verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen en THY is echt met vlag en wimpel de beste maatschappij. Al ben ik ook wel heel benieuwd naar Emirates die boven THY staat. Misschien de volgende keer, wie weet. In Istanbul heb ik mijn schatje, Arda, moeten achterlaten bij zijn papa. Hij gaat nog twee weken vakantie vieren in Turkije. Eenmaal in Dusseldorf aangekomen zijn we opgehaald door mijn broer en rond 13 uur was ik eindelijk thuis. Het is altijd zo fijn om je backpack uit te pakken en alle spulletjes tegen te komen die je daar hebt gekocht en je voor altijd zal laten herinneren aan je vakantie.

We hebben er weer een prachtige avontuur opzitten. Vanaf nu gaan we weer broeden op een nieuwe avontuur. Houd onze blog in de gaten zou ik zeggen want hoogstwaarschijnlijk gaan we in december weer nieuwe avonturen tegemoet.

Iedereen bedankt voor het lezen van onze blog en hopelijk hebben we mensen kunnen inspireren om verre reizen te maken.