Mijn verjaardag vieren in Ohrid-Macedonië

4 augustus 2019 - Ohrid, Macedonië

Vandaag was het mijn verjaardag, 40 jaar ben ik geworden, en dat hebben we gevierd in Ohrid. En wat was het een heerlijke dag!

Vanochtend werden we rustig wakker en gingen buiten ontbijten. Na het ontbijten hebben we onze kamer opgeruimd en vertrokken naar het busstation, want vandaag is het de dag dat we naar Macedonië zouden vertrekken. Vooral Arda keek hier erg naar uit omdat de roots van zijn vader in dit land ligt en Arda wel erg nieuwsgierig is waar hij nou half vandaan komt.

De bus was wel een gedoe, ze hadden te veel tickets verkocht dus konden we in eerste instantie niet mee. Ik baalde niet, maar wachtte rustig af hoe ze het zouden oplossen. Na veel ruzie onderling kwamen ze met de oplossing dat er twee mensen een stukje staand moesten reizen, daarna in Elbasan namen ze een andere bus en in Struga kwamen ze weer in onze bus. Arda en ik waren niet ‘de gelukkigen’ omdat ik met een kind ben:)) Wij mochten dus wel zitten en blijven in deze bus. De reis was niet heel leuk, de bus was heel oncomfortabel en benauwend. Beetje slapen, filmpje kijken, zo kwamen we de 3,5 uur wel door. De grensovergang ging ook heel soepel.

Eenmaal aangekomen in Ohrid kwam de meneer van onze guesthouse ons ophalen. We een stoere man was dat zeg! Hij was in oud-Joegoslavië DJ en blijkt nu ook af en toe op te treden. De hele guesthouse hangt vol met krantenknipsels over hem. Onze guesthouse is ook heel leuk, schoon en midden in het centrum.

Nadat we gesetteld waren, gingen we naar buiten om Ohrid te verkennen. En wat was het leeukkkk! We hebben zo genoten van alles, en ik heb cadeautjes voor mezelf en voor Arda gekocht omdat ik jarig ben. We hebben aan het Ohridmeer gewandeld, crépes gegeten, zonnebloempitten gegeten en lekker geslenterd.

Ohrid is heel gezellig en ik denk dat we ons hier de komende tijd zeker zullen vermaken.

Morgen gaan we waarschijnlijk een boottour maken langs belangrijke bezienswaardigheden, en we gaan zwemmen. Maar we weten het nog niet zeker, we kijken morgenochtend even.

Ik ben echt dolgelukkig tijdens deze reis. We hebben zoveel gezien, zoveel geleerd, echt een prachtervaring.

Ik heb slaap maar ben te excited om te slapen:))) Ik ga het toch maar proberen.

xoxo