Ik ben verliefd op Nemo

26 juli 2017 - Perhentian eilanden, Maleisië

Snorkelen, snorkelen, snorkelen; daar bestond deze dag uit. Maar eerst hadden we nog een prachtige nacht voor de boeg:) Ik werd wakker, liep naar de badkamer en zag dat de hele vloer was bezaaid met een soort van mieren maar dan heel groot. Ik haat het om dieren dood te maken maar hier kon ik echt niets mee want ze wilden met z'n allen de slaapkamer in. Dus ben ik er met water overheen gegaan:( Heel heel erg maar het kon echt niet anders. Hierna heb ik nog doorgeslapen en werd rond 7:30 wakker. Na het ontbijt wilden we naar Turtle beach. We hadden daar afgesproken met mensen die we hier hebben leren kennen, een Franse alleenstaande moeder met haar twee zonen. De zee was heel woest en het was niet fijn om er te varen. We zouden eigenlijk 3 uur daar bleven maar toen we ze niet zagen en de zee wild was, zijn we teruggegaan. Ze bleken gewoon op 'ons' strandje te zitten. Ze hadden de waarschuwing gekregen niet te gaan omdat het weer onstuimig was. Uiteindelijk hebben we de hele dag met hen gezwommen en gesnorkeld. Ik heb weer Nemo gezien maar deze keer hadden we helaas geen contact. Ze zijn zo mooi, ze komen dan uit het koraal zwemmen en ze kijken zo vriendelijk. Verder heb ik veel doorzichtige, best grote vissen gezien, en natuurlijk koraal. Maar ik snorkel niet zo veel als Arda. Die ziet echt de prachtigste dieren en verschillende soorten koraal. Ook vandaag heb ik weer lekker veel vitamine D binnengekregen en ik hoop dat ik met genoeg naar Nederland kan teruggaan. Ah trouwens, morgen gaan we iets heel leuks doen. Arda heeft hier een klein vriendje gevonden, Ilyas, die kind van één van de medewerkers is van ons verblijf. Het is hier geen vakantie dus hij gaat elke dag met de boot naar het andere eiland naar school. Morgenochtend gaan wij mee :) De moeder vond het een prima idee maar ze zei dat we het op school ook even aan de juf moesten vragen. We hebben lolly's voor alle kinderen gekocht en we hebben er hartstikke veel zin in. Nu ga ik stoppen want we gaan zo avondeten. Arda is op dit moment ergens op het strand aan het voetballen met Ilyas. Doei doei