Welkom in Podgorica

30 juli 2019 - Podgorica, Montenegro

Vanochtend werd ik al veel beter wakker. Ik heb geslapen tot 7:00 uur, wat voor mij echt heel lang is. En Arda heeft ook kunnen uitrusten, dus superfijne manier om de dag te starten.

Om 10:00 uur zou onze bus richting Podgorica (hoofdstad van Montenegro) vertrekken, maar wij gingen ervan uit dan we minimaal een uur vertraging zouden hebben, zoals we hier gewend zijn. Maar wonder boven wonder was hij gewoon op tijd, en hij kwam ook precies op tijd aan. We hebben er precies 3 uur over gedaan. Op het busstation hebben we direct onze tickets naar Tirana gehaald, zodat we daar verder niet over na hoefden te denken.

De komende twee nachten gaan we luxe verblijven in een Hiltonhotel. We waren hier wel een beetje aan toe; even lekker relaxen, ruime kamer, openbuffet ontbijt. Voor Tirana heb ik weer een schattig B&B geboekt, midden in het centrum en met zwembad, heel leuk!

Maar eerst nog even over vandaag. We kwamen rond 13:30 uur in ons hotel, en we konden direct inchecken. Onze kamer is heerlijk.

We hebben een beetje uitgerust en daarna naar buiten gegaan om de buurt te verkennen en iets te eten. Ik las overal dat er niet veel te doen is in Podgorica maar ik denk dat we onszelf wel een dag kunnen vermaken.

Maar goed, we gingen ergens eten, een beetje wandelen in het centrum en gingen daarna terug naar ons hotel om nog een tijdje te zwemmen. In het zwembad hebben we kennisgemaakt met een Turkse jongen die ons ook wat tips gaf.

Nu liggen we in ons bed, op onze tablets lekker uit te rusten.

Al was het vandaag cultureel geen hoogtepunt, ik vond het toch een fijne, gezellige en rustige dag.

xoxo

Van reisblog naar fotoboek